שקד תביא לאישור הממשלה: תכנית שיקום ליוצאות ממעגל הזנות

הקמת דירות מעבר והוסטלים שיקומיים, בחינת מתן קצבאות נכות, פתיחת מסגרות במרפאות והוספת תכני חינוך לבריאות מינית בבתי הספר. אלה חלק מהתכנית שעלותה כ-90 מיליון שקלים. שרת המשפטים: "התכנית תצמצם את צריכת הזנות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/01/19 19:27 ו בשבט התשעט

שקד תביא לאישור הממשלה: תכנית שיקום ליוצאות ממעגל הזנות
הפגנה נגד צריכת זנות, צילום: פלאש 90

לאחר שהחוק המלחמה בזנות עבר ממש לפני שהכנסת התפזרה, שרת המשפטים איילת שקד צפויה להביא מחר (ראשון) לאישור הממשלה את תכנית השיקום לנמצאות במעגל הזנות.

התכנית, שעלותה כ- 90 מיליון שקלים לשלוש שנים, היא פרי המלצות הצוות הבין-משרדי לצמצום צריכת זנות, בראשות מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור. מי שייקחו בה חלק הם משרדי הרווחה, הבריאות, החינוך וביטחון הפנים.

משרד הרווחה יהיה אמון על הקמת דירות חירום, דירות מעבר והוסטלים שיקומיים לאימהות וצעירות שעסקו בזנות, ויגבש תכנית שיקום המיועדת ליוצאות ממעגל זה. בנוסף, יוקם הוסטל שיקומי ייעודי לאוכלוסייה הטראנסג'נדרית ויקלטו עובדים סוציאליים ומדריכים טיפוליים לעבודה עם אנשים בזנות מאוכלוסיית הלהט"ב. המשרד גם יפעל יחד עם המוסד לביטוח לאומי כדי לבחון מתן קצבת נכות ייעודית לנשים היוצאות ממעגל הזנות. 

השרה שקד

השרה שקדצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

משרד הבריאות צפוי להרחיב את פעילותן של המרפאות הייעודיות לנשים היוצאות ממעגל הזנות ויפתח מסגרות נוספות לטיפול בנשים במעגל הזנות. בנוסף ישקיע המשרד בהכשרת אנשי מקצוע העובדים בקופות ובבתי חולים. במשרד החינוך יקבעו תכנים לתלמידים בתחום המיניות הבריאה ומניעת פגיעה. בנוסף יורחבו תכני ההכשרה וההדרכה של הצוות המקצועי במוסדות החינוך כדי לאתר ולזהות קטינים בסיכון לניצול וזנות.   

בתוך כך, הממשלה תטיל על ועדת מנכ"לים לגבש תכנית יישום למאבק בסחר בבני אדם למטרות זנות. זאת, על בסיס התכנית הרב שנתית למאבק בתופעת הסחר בבני אדם והעבדות המודרנית שגיבשה מתאמת המאבק לסחר בבני אדם שבמשרד המשפטים.

השרה שקד התייחסה לתכנית ואמרה כי "המאבק לצמצום צריכת הזנות חייב להיות מלווה בתכניות שיקום אפקטיבית. תפקיד תכנית השיקום היא לסייע להוצאת נשים וגברים הנמצאים במעגל הזנות ולתת להם אפשרות לפתוח דף חדש בחייהם. אני מאמינה כי התכנית תצמצם את צריכת הזנות ותשקם את אלו שיוצאים מהמעגל הזה. אני מודה למנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור על פעילותה החשובה בהכנת תכנית השיקום".