שקד: "שאלתי את הילדים אם הם רוצים שאעזוב את הפוליטיקה"

השרה שקד סיפרה, בכנס we women, על התמודדותה במתח שבין אימהות לקריירה אינטנסיבית בתקופת הבחירות: "אם מצליחים לסדר את המשפחה אפשר לעשות הכל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/19 11:32 כו באדר א'

שקד: "שאלתי את הילדים אם הם רוצים שאעזוב את הפוליטיקה"
השרה שקד בכנס , צילום: בן מזרחי

שרת המשפטים איילת שקד סיפרה לעיתונאית החרדית שלהבת חסידאל בכנס we women, כיצד היא משלבת בין החיים הפוליטית בתקופת בחירות אינטנסיבית לבין אימהות: "צריך לדעת שקריירה תובענית דורשת ויתורים בבית וצריך בן זוג שיאפשר את זה". 

"בקמפיין הבחירות, מאוד קשה לי כי אני כל יום מגיעה הביתה ב12 בלילה. אני רואה את הילדים רק בבוקר, אלו שלושה חודשים מאוד קשים. צריך לדעת שקריירה תובענית דורשת ויתורים בבית וצריך בן זוג שיאפשר את זה", סיפרה השרה שקד כשנשאלה על המחיר האישי שמשלמת בתקופת הבחירות והוסיפה: "שאלתי את הילדים בשיחה על הקושי בתקופת הבחירות: אתה רוצה שאעזוב את הפוליטיקה? הבן שלי אמר: לא, את טובה, תישארי. אם מצליחים לסדר את המשפחה אפשר לעשות הכל", כך אמרה השרה שקד בפתיחת הוועידה העסקית הראשונה לאישה הדתית-חרדית. 

צילום: בן מזרחי

השרה שקד נשאלה על תקרות הזכוכית בהן נתקלת כאישה מצליחה בישראל 2019 השיבה: "היום בציבוריות הישראלית, כאישה אני לא משלמת מחיר, ב"ימין החדש" 50 אחוז מהעשירייה הראשונה היא נשית. לא חושבת שאף אחת מהן נתקלת היום בדעות קדומות. אני בטוחה שנשים יכולות לעשות הכל זו רק החלטה שלהן יחד עם תמיכה בבית. גם בפוליטיקה מעולם לא הרגשתי שזה מחסום, גם בתפקידי הקודם כמהנדסת מחשבים אף פעם לא הרגשתי שהמגדר שלי מהווה מחסום, היום אני שומעת מחברים שלי מתעשיית ההייטק שיותר ויותר רוצים להעסיק נשים דתיות וחרדיות."

שקד אמרה שהיא רוצה להמשיך בתפקידה כשרת משפטים: "אני רוצה שיהיה שופט חרדי בביהמ"ש העליון, לא הגיוני שפלח גדול של האוכלוסייה לא מיוצג. הימין החדש היא מפלגת ימין אידיאולוגית. לא שילבנו חרדים מסיבות פוליטיות, אך אנחנו בקשר מעולה עם המפלגות החרדיות".