שקד: "קיימת עכשיו הזדמנות להחזיר את החיילים והאזרחים"

בדיון של השדולה להשבת החיילים, אמרה שרת המשפטים כי המצב בעזה מאפשר הזדמנות להחזירם לישראל. "הקבינט המדיני ביטחוני עוסק בנושא הזה", הוסיפה. לאה גולדין: "נתניהו צריך ללמוד מאבו מאזן איך לנהל מו"מ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/18 11:46 כא בתמוז התשעח

שקד: "קיימת עכשיו הזדמנות להחזיר את החיילים והאזרחים"
שקד, צילום: דוברות בתי המשפט

״אני מסכימה שבגלל המצב בעזה קיימת עכשיו הזדמנות להחזיר את החיילים והאזרחים חזרה", כך אמר היום (ד') שרת המשפטים, איילת שקד, בדיון שקיימה השדולה להשבת החיילים הדר גולדין ואורון שאול, בראשות ח"כ שולי מועלם-רפאלי וח"כ עמיר פרץ.

"הקבינט המדיני ביטחוני עוסק בנושא הזה. צריך לומר שאנחנו לא מסכימים להצעת חמאס שתנאי מקדים למו״מ הוא שחרור המחבלים ששוחררו בעסקת שליט ונאסרו מחדש במבצע שובו אחים״, הוסיפה השרה.

ד״ר לאה גולדין, אימו של סגן הדר גולדין, תקפה את ראש הממשלה נתניהו וקראה לו ללמוד מיו״ר הרשות הפלסטינית כיצד לנהל מו״מ. ״במהלך השבוע האחרון אנו מבינים שדווקא אבו מאזן מציב תנאי מקדים לגורמים הבינלאומיים שעוסקים במציאת פתרון הומניטרי לעזה של של הורדת שלטון חמאס.

"אבל, נתניהו וממשלת ישראל לא מציבים את השבת החיילים כתנאי מקדים. מועצת הביטחון של האו״ם והאיחוד האירופי כבר מבינים את זה, אבל ראש הממשלה שותק ולא עושה דבר״, אמרה.

הסקירה המשפטית בדיון נעשתה על ידי פרופ' ארווין קוטלר, שר המשפטים הקנדי לשעבר ומומחה משפט בינלאומי. לדבריו, על פי החוק הבינלאומי המחייב את האיחוד האירופי, אין להעביר תקציבים לעזה שכן חמאס, בתור ריבון במקום, מפר את החוק הבינלאומי באופן שמחזיק את אורון שאול והדר גולדין מזה זמן רב.

יו"ר השדולה ויו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם-רפאלי, אמרה כי "ישראל חייבת להציב לעצמה ולקהילה הבינלאומית את המשוואה הברורה  - הומניטרי תמורת הומניטרי. אסור לאפשר כניסה של שום סיוע הומניטרי מאף מדינה ומהאו"ם, כל עוד החיילים והאזרחים הישראלים המוחזקים בעזה לא חוזרים הביתה.  אין לצפות שהעולם יעשה את זה בשבילנו, ישראל צריכה לפעול בעצמה בכל אחד מהגופים הבינלאומיים בעניין . אבל קודם כל אנחנו חייבים ליישם את המשוואה הזו במדיניות שלנו כלפי הרצועה."

ח"כ עמיר פרץ, שעומד גם הוא בראש השדולה, הוסיף: ״היום נוצרה שעת כושר לניצול מצבו הקשה של החמאס, הן ברצועה והן ברמה הבינלאומית כדי להשיב את חיילינו ואזרחנו המוחזקים בעזה. אנו דורשים משוואה ברורה ובסיסית: הומניטרי תמורת הומניטרי. שעתו הקשה של חמאס היום זו הזדמנות להפעיל לחץ על ארגון הטרור להשבת החיילים שאול וגולדין, והאזרחים מנגיסטו ואל סייד״״.
 

הדיון בשדולה להשבת החיילים מעזה

הדיון בשדולה להשבת החיילים מעזהצילום: ללא קרדיט