שקד מודה: "הקולות שלנו הלכו לפייגלין"

יו"ר הימין החדש ניתחה, בפאנל פוליטי משותף עם תמר זנדברג, את מצב מפלגתה בסקרים ועקצה את יו"ר זהות: "בסופו של דבר הציבור צריך לתת את הקול לאנשי עשייה". יו"ר מרצ: "פייגלין לא לוקח מאיתנו קולות"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 17/03/19 09:49 י באדר ב'

שקד מודה: "הקולות שלנו הלכו לפייגלין"
השרה איילת שקד, צילום: יוסי זמיר

יו"ר הימין החדש השרה איילת שקד, ויו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג, התייחסו אמש (ש') באירוע "מוצ"ש תרבות", שנערך במועצה האזורית גזר, לסערת הפריצה לפלאפון של בני גנץ וכן למערכת הבחירות שמגיעה לישורת האחרונה.

"גנץ כרמטכ"ל לשעבר", אמרה שקד באירוע בו נכחה גם ראש המועצה רותם ידלין, "צריך לדעת שהטלפון שלו פרוץ וחשוף, כל נבחר ציבור שהוא בכיר צריך להניח שהטלפון שלו אצל האויב. אני מתנהלת כך", הוסיפה אך סירבה להתייחס האם נעשו ניסיונות פריצה דומים גם למכשיר הנייד שלה.

על השמועות כי בין המידע שנגנב יש גם פרטים מביכים על יו"ר חוסן לישראל אמרה שרת המשפטים כי "אם לא היה מידע רגיש אז לא היה. אני מקווה שלא ייחשף חומר כי זו צנעת הפרט".

יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין

יו"ר מפלגת זהות, משה פייגליןצילום: פלאש 90

בנוגע למצב מפלגת הימין החדש בסקרים, בהם היא ונפתלי בנט ניצבים על גבול אחוז החסימה, אמרה השרה כי "הקולות שלנו הלכו לזהות של פייגלין". לצד זה עקצה את יו"ר זהות וציינה כי "בסופו של דבר הציבור צריך לתת את הקול לאנשי עשייה".

בהמשך היא סימנה את גבולות הגזרה של בית המשפט בנוגע לפסילתו האפשרית של חבר עוצמה יהודית: "בג"צ לא צריך להתערב בפסילת מועמדים, לאחר שוועדת הבחירות המרכזית אישרה את בן ארי, בג"צ לא צריך להתערב ואני מקווה שבג"צ לא יתערב בזה".

זנדברג, ידלין ושקד

זנדברג, ידלין ושקדצילום: המועצה האזורית גזר

ראש מרצ התייחסה גם היא לפרשת הפריצה לפלאפון של גנץ ואמרה ביחס לשמועות השונות כי "זה מזכיר מערכת בחירות מלפני 30 שנים, אני מאוד מקווה שבשלושת שבועות הקרובים לא נגיע למקומות כאלו".

בנוגע לעלייתה של מפלגת זהות בסקרים, על רקע קמפיין הלגליזציה שלה בנושא סמים קלים אמרה כי "פייגלין לוקח מנדטים מכל אזורי הימין. אני רוצה לתקן, הוא לא לוקח ממרצ מנדטים. כשאני נבחרתי לכנסת ב 2013 התחלתי לעבוד על ליגליזציה, עכשיו פייגלין רוצה ללכת בקמפיין משלו, גם בתחום הזה אנחנו התחלנו אנחנו דוחפים ואח"כ המפה הפוליטית מצטרפת". על היום שאחרי הבחירות אמרה: "אנחנו מתחייבים להמליץ על גנץ. כדי שהוא יקים ממשלת שמאל. בממשלה שמאל מרצ שואפת לקבל את תיק החינוך".