שקד: לא אהסס להדיח שופט שסרח

שרת המשפטים התייחסה לחקירת פרשת המסרונים, "השופטת תושאלה על ידי הנציב, והחוקר נחקר תחת אזהרה בנציבות שירות המדינה. במסגרת החקירה נבדקים גם מכשירי הסלולר". לדבריה, "מדינת ישראל איננה מושחתת. לא במשמרת שלי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/02/18 14:54 יא באדר התשעח

שקד: לא אהסס להדיח שופט שסרח
ישראל אינה מושחתת. השרה שקד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה היום (שני) בהרחבה לפרשת הסרטונים ואמרה כי אם יהיה צורך השופטת פוזננסקי-כץ תודח מתפקידה.


"בעת שצפיתי במהדורת החדשות של חדשות ערוץ 10", היא אמר בחדר סיעת הבית היהודי, "הזדעזעתי יחד עם כל אזרחי ישראל".

לדבריה, "ההתכתבויות שנחשפו בתקשורת בין השופטת לבין חוקר הרשות לניירות ערך, במסגרת הארכות המעצר בפרשת תיק 4000, הן פגיעה קשה באמון הציבור במערכת המשפט".

השרה סיפרה מה עשתה מיד לאחר שידור הכתבה, "פניתי יחד עם נשיאת בית המשפט העליון לנציב תלונות הציבור על שופטים, בבקשה שיערוך בירור בדחיפות. על פי החוק, בירור בנושא התנהלות של שופט נַעֲשֶׂה על ידי הנציב. במידה והבירור מעלה חשד לפלילים, הנציב מעביר את המשך הטיפול ליועץ המשפטי לממשלה. במקביל, השופטת שוחררה מטיפול  בפרשת תיק 4000, ומכל תיק אחר, וכך גם חוקר הרשות".

שקד ציינה כי פוזננסקי-כץ "תושאלה הבוקר על ידי הנציב, והחוקר נחקר תחת אזהרה בנציבות שירות המדינה. מיותר לציין שבמסגרת החקירה נבדקים גם מכשירי הסלולר, וכפי שראינו, ההתכתבות המלאה כבר פורסמה". עודהיא אמרה כי "היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה מלווים את הפרשה באופן אישי. ככל שיידרש, החקירה תעבור למישור הפלילי, על פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה בלבד".

מנדלבליט וניצן

חוקרים את הפרשה. מנדלבליט וניצןצילום: Tomer Neuberg/Flash90

השרה הוסיפה כי היא "מציעה לכולם להתאזר בסבלנות עד לסיום הבירור. מדינת ישראל היא מדינת חוק, ולא עורפים ראשים בכיכר העיר. אני בטוחה שמערכות אכיפת החוק יגיעו לחקר האמת, ללא מורא. הנציב ימסור דו"ח עוד הערב. כבר עכשיו ניתן לומר שעל פניו ישנם כשלים מערכתיים עליהם ניתן ללמוד מהמקרה. נמתין לדו"ח הסופי על מנת לטפל בכשלים".

שקד הצהירה כי לא תירתע מלהדיח את השופטת מתפקידה, "אני מודִיעה כאן – אם יִוָודָע על שופט שסרח, הוא לא ישאר שופט. אם יהיה צורך, אכנס את הוועדה לבחירת שופטים ונפעיל את סמכות ההדחה".

בנוגע לסוגיית תנאי המעצר של החשודים ובכלל של עצורים הנאלצים לשהות בתאי המעצר היא אמרה כי "מה שאמור להיות מובן מאליו – שלילת חירותו של אדם היא מעשה קיצוני שיש לעשותו אך ורק במקרים של מסוכנות לציבור, חשד לשיבוש של הליכי חקירה או משפט, או לשם צרכי חקירה מהותיים. אדם מהיישוב הנלקח למעצר מאבד את עולמו ברגע. לכל אדם עומדת זכות החפות, ואל לו לאף אחד להקל בה ראש. אני חוזרת ואומרת – אסור בתכלית האיסור שידם של שופטי ישראל תהיה קלה על ההדק".  

לסיום היא ביקשה להדגיש כי "מדינת ישראל איננה מדינה מושחתת. מערכת המשפט בישראל איננה מושחתת. במדינה מושחתת לא משליכים למאסר נשיאים וראשי ממשלות. במדינה מושחתת משחדים שופטים. במדינה מושחתת הפרסום שפורסם אמש בערוץ 10 היה מטויח. לא במדינת ישראל, ולא במשמרת שלי".