שקד ואריאל לנתניהו על מגרון: הבטחות צריך לקיים

שר החקלאות ושרת המשפטים הגיעו לפני ישיבת הממשלה לחזק את מפוני מגרון שמחו מול משרד ראש הממשלה על הסחבת בעניינם. אריאל: "אני מקווה שהשבוע, עוד השנה לפני ראש השנה. יאושר לבנות את מגרון". שקד: "אין שום תירוץ, כי באמת כל הבעיות נפטרו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/09/17 12:32 יב באלול התשעז

שקד ואריאל לנתניהו על מגרון: הבטחות צריך לקיים
התושבים וילדי מגרון בהפגנה, צילום: מטה המאבק מגרון

המוני תלמידי ישראל התחילו הבוקר (ראשון) את יומם השני לשנת הלימודים החדשה, אך בניגוד אליהם ילדי מגרון הגיעו דווקא סמוך למשרד ראש הממשלה כדי למחות על כך שכבר 5 שנים לא נמצא להם פיתרון קבע לאחר שפונו מבתיהם.

התושבים וילדיהם, מצויידים בילקוטים שטרם נחנכו השנה, קראו לראש הממשלה שיקיים את הבטחתו להקמת יישוב חדש עבורם. אחד המפונים, צבי גילה, אמר כי "לילדים שלנו מגיע בית, מגיע ישוב קבע, לא פחות מכל ילד אחר במדינה".

שר החקלאות ויו"ר איחוד הלאומי, אורי אריאל, הגיע להפגנה לפני שנכנס לישיבת הממשלה ופנה לנתניהו: "תשמע את זעקתם של תינוקות של בית רבן. הילדים האלה מבקשים ממך, נתניהו הבטחת?תקיים! זה אל"ף-בי"ת. זה הדבר המתבקש כעת". 

בהמשך הוא הוסיף כי "אפשר לעשות עכשיו בחודש אלול תשובה ולהביא ברכה לתושבי מגרון וכל תושבי מדינת ישראל. אני מקווה שהשבוע, עוד השנה לפני ראש השנה. יאושר לבנות את מגרון. נבנה ויתקיים בכם, תהיה לאלפי רבבה".

השר אריאל בהפגנה

השר אריאל בהפגנהצילום: מטה המאבק מגרון

שרה נוספת שהיה לה חשוב לחזק את המפגינים היא שרת המשפטים איילת שקד שאמרה כי "בתקופה האחרונה במשרד שלי, פתרנו את כל הבעיות המשפטיות יחד עם משרד הביטחון בעבודה משולבת ומה שנשאר עכשיו באמת, זה להעלות את התב"ע של היישוב לישיבת מת"ע (מועצת התכנון העליונה, מ"ו) הקרובה". 

שקד התחייבה שהיא וחביריה למפלגה יעשו "הכל שזה יעלה. הבטחות צריך לקיים. אני סומכת ובטוחה שראש הממשלה יעמוד במילתו. לפי הבנתי, הישיבה תהיה לקראת סוף ספטמבר ומגרון תהיה חלק ממנה. אין שום תירוץ, כי באמת כל הבעיות נפטרו. אני לא רואה שום סיבה,שהתב"ע לא תאושר. אנחנו נעשה בכל כדי שזה יקרה".

השרה שקד בהפגנה

השרה שקד בהפגנהצילום: מטה המאבק מגרון