שפטל: "לשנוא ערבים זו לא גזענות". ח"כ פריג': "גזען"

עורך הדין ואיש התקשורת אמר בתכניתו ברדיו 103FM כי לשנוא את הערבים "זו מצווה". ח"כ פריג': "הרדיו הוא לא לשכת תעסוקה לגזענים ושפטל הוא גזען"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/07/18 21:47 כט בתמוז התשעח

שפטל: "לשנוא ערבים זו לא גזענות". ח"כ פריג': "גזען"
חושב ששנאת ערבים זו מצווה, צילום: פלאש 90

עורך הדין ואיש התקשורת, יורם שפטל, התבטא היום (חמישי) בתכניתו ברדיו 103FM בחריפות נגד הציבור הערבי וטען כי לשנוא אותם זו לא גזענות. ח"כ עיסאווי פריג' זעם על הדברים וקרא לפטרו מהתחנה.

"לשנוא את האויב זו לא גזענות. זה הרגש האנושי הכי נורמאלי", אמר שפטל בשיחה עם מאזין שהעלה על הקו. לדבריו, "הערבים הם אויבינו 120 שנה ולשנוא אותם זו אינה גזענות אלא תכונה אנושית הכי לגיטימית בעולם".

עוד אמר, מי שידוע בחריפות וחדות לשונו, כי הערבים הם "לא סתם אויב, זה אויב רצחני וחסר מעצורים. לשנוא אותו לא רק שזה לא גנאי - זו אפילו מצווה". שפטל אף מתח ביקורת על אנשי השמאל ואמר כי "מה שמכעיס אותי זה שכל השמאלנים האלה מכירים את הערבים רק כאשר מקבלים מהם שירות. ברור שהם יקבלו מהם יחס טוב. אני רוצה לראות אותם חיים איתם ביום יום ליד הבית שלהם. אני מת לראות את זה ומת שזה יקרה".

יכהן בוועדת החוץ והביטחון. ח"כ פריג

דורש לפטר את שפטל. ח"כ פריג'צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

יש לציין כי ב-103FM הסירו את תמלול הקלטת התכנית מאתרם ובנוסף מחקו גם את הקישור להקלטה עצמה.

ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ הגיב לדברים ואמר כי "אין מקום לרייטינג של שנאה והסתה ולכן אין מקום ליורם שפטל בתחנת רדיו שפועלת מתוקף רישיון מהרשות השנייה. הרדיו הוא לא לשכת תעסוקה לגזענים ושפטל שמגדיר את הערבים כעם 'כרצחני, חסר מעצורים שלשנוא אותו זו מצווה' הוא גזען. רק דמיינו שבמקום ערבים היה היה מדובר ביהודים".  

חבר הכנסת הערבי יצא בדרישה לתחנת הרדיו לפטר את שפטל, "אנחנו עדיין חיים במדינת חוק, מדינה דמוקרטית ואסור שדבר כזה יקרה. אסור שאדם ינצל את מעמדו וישתלח בציבור שלם מעל גלי האתר תוך אמירות גזעניות ומסיתות. הרייטינג שהוא מביא לתחנה הוא רייטינג פסול ומסוכן. ועלול להוביל לכך שמאזין ישמע את ההסתה הפרועה ויבצע את דבריו הלכה למעשה. יש לפטר אותו באופן מידי ויפה שעה אחת קודם!".