"שערורייה של בית הדין הצבאי": תגובות זועמות על החלטת בית המשפט

חבר הכנסת מוטי יוגב במתקפה קשה נגד בית הדין הצבאי שזיכה את המחבל ממרוח יוסף עמרו בהריגה בלבד: "שופטים אלו אינם ראויים להיות שופטים במערכת המשפט הישראלית".

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/18 13:18 כב בחשון התשעט

"שערורייה של בית הדין הצבאי": תגובות זועמות על החלטת בית המשפט
ח"כ מוטי יוגב, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

שרים וחברי כנסת מזועזעים מהחלטת בית הדין הצבאי להרשיע את המחבל, ממרוח יוסף עמרו, שרצח את סרן אליאב גלמן בהריגה בלבד. 

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב כעת בחשבון הטוויטר שלו: "אני סבור בדיוק כמו התביעה הצבאית ונשיא בית המשפט הצבאי, כי מחבל שרץ עם סכין במטרה לרצוח חיילים ואזרחים, צריך להיות מורשע ברצח. חד וחלק. אין היגיון אחר ואני בטוח שבסופו של דבר כך יהיה".

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) תוקף את מערכת המשפט ודורש מהיועץ המשפטי לממשלה לערער על הכרעה זאת: "שערוריה של בית הדין הצבאי. בפסק דינו, בו הקל על מחבל רוצח. בושה למערכת השיפוט הצבאית. שופטים שמרחמים על אכזרים ומתאכזרים לקרבנותיהם, אינם ראויים להיות שופטים במערכת המשפט הישראלית".

יוגב בפנייה לשרת המשפטים: "וודאי שיוגש ערעור על תוצאות משפט זה ולקיים תחקיר על החלטות שיפוטיות אלו".

יושבת ראש מפלגת הבית היהודי, שולי מועלם, התייחסה להחלטת בית המשפט: "ערבי שרץ עם סכין לעבר יהודי עושה את זה במטרה אחת – לרצוח. אינתיפאדת הסכינים הוכיחה את זה מעל כל צל של ספק. אז בין אם המוות נגרם על ידו ישירות או בעקיפין הוא מחבל והוא רוצח. החלטת בית הדין הצבאי מוכיחה ניתוק מהמציאות. גם הפעם ערבים מבינים שאפשר לצאת ולרצוח יהודים מבלי שיורשעו ברצח".

בית המשפט נימק את הזיכוי בכך שלא ניתן לקבוע כי המחבל אכן הגיע למקום על מנת דווקא לרצוח ולכן לא ניתן לבסס את היסוד הנפשי הנדרש בכדי להרשיע בעבירת גרימת מוות בכוונה - עבירת הרצח בדין הצבאי.