שני שליש מתושבי השומרון סבורים שגרשון מסיקה לא צריך להתמודד בבחירות

על פי הסקר במידה ויחליט מסיקה להתמודד מול ראש המועצה המכהן יוסי דגן, הוא צפוי לזכות בפחות מ15% מהקולות

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/18 13:56 א בתמוז התשעח

שני שליש מתושבי השומרון סבורים שגרשון מסיקה לא צריך להתמודד בבחירות
גרשון מסיקה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מסקר שנערך בקרב תושבי השומרון על ידי חברת מאגר מוחות בראשותו של פרופ׳ יצחק כץ, עולה כי תושבי השומרון חושבים שמסיקה לא צריך להתמודד במערכת הבחירות הקרובה, זאת למרות שרוב התושבים חשבו כי תפקד טוב בעת כהונתו ראש המועצה.

ניתן להניח כי הפער בין תפקודו של מסיקה לכך שתושבי המועצה חושבים כי הוא לא צריך להתמודד בבחירות הקרובות היא היותו של מסיקה עד מדינה בפרשת השחיתות של מפלגת "ישראל ביתנו". 68% מתושבי השומרון חושבים כי מערכת אכיפת החוק לא גרמה למסיקה עוול בהתנהלותו בפרשה.

כזכור, לפני כחודש, פנה היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, למסיקה וביקש ממנו שלא להתמודד על ראשות המועצה. זאת למרות שבסעיפי עד המדינה שנחתם עימו לא נכלל איסור על חזרה לחיים הציבוריים.  "לאחר שהודית במעשים המהווים עבירה חמורה של מתן שוחד, אותו מימנת מקופת ציבור התושבים במועצה המקומית שבראשה עמדת.. ודאי אין זה ראוי שתתמודד לתפקיד אותו מילאת בעת שביצעת עבירות חמורות אלה" כתב.  

על פי הסקר, במידה ויחליט מסיקה להתמודד בבחירות מול ראש המועצה הנוכחי, יוסי דגן, הוא צפוי לזכות בפחות מ-15% מהקולות.

גרשון מסיקה מסר בתגובה: "אם התוצאה של הסקר אותו מציג דגן נכונה אז מדוע ניכר שהוא בלחץ ומנסה למנוע בכל מחיר לאפשר לי להתמודד מולו בדרך דמוקרטית? היום יצא סקר אינטרנטי שמציג תמונה הפוכה ב-180 מעלות. הציבור הוא זה שיחליט בסוף ולא התקשורת.