שני תושבי עפרה נהרגו בתאונה בבנימין: "כביש 60 גובה מחיר יקר מדי שבוע"

כתוצאה מהתנגשות של משאית ורכב פרטי בכביש 60 ליד היישוב עלי נהרגו שני נוסעים, תושבי עפרה, ואדם נוסף נפצע קל ופונה לבית החולים. מועצת בנימין מסרה כי "הכביש הזה גובה מחיר יקר מדי שבוע של יהודים וערבים. הגיע הזמן שממשלת ישראל תיקח אחריות ותמנע את המוות הנוראי והמיותר הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/19 08:27 יד באדר א'

שני תושבי עפרה נהרגו בתאונה בבנימין: "כביש 60 גובה מחיר יקר מדי שבוע"
זירת התאונה, סמוך לעלי, צילום: דוברות כבאות והצלה יו"ש

הקטל בכבישים נמשך. תאונת דרכים אירעה הבוקר (ג') בכביש 60 סמוך ליישוב עלי בין משאית ישראלית לרכב ישראלי. כתוצאה מהתאונה נקבע מותם של שני בני אדם על ידי מד"א, ופצוע קל פונה לבית החולים.

הכביש עדיין חסום לתנועה לשני הכיוונים.

ממועצת בנימין נמסר: "המועצה האזורית מטה בנימין כואבת יחד עם היישוב עפרה את מותם הנורא בתאונת הדרכים הקשה הבוקר של שניים מתושבי היישוב, ושולחת איחולי החלמה מהירה לפצוע גם הוא בן עפרה.

"כביש 60 הוא כביש אדום, שגובה מחיר יקר מדי שבוע של יהודים וערבים כאחד. צריך להפוך אותו לכביש דו מסלולי עם גדר הפרדה בדיוק כמו כל כביש בין עירוני בארץ, הגיע הזמן שממשלת ישראל תיקח אחריות ותמנע את המוות הנוראי והמיותר הזה. ראש המועצה והצוותים המקצועיים נמצאים משעות הבוקר בעפרה, מסייעים ליישוב ומלווים את המשפחות".

דובר מד"א, זכי הלר, מסר: "בשעה 06:10 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על תאונת דרכים קשה בין משאית לרכב פרטי בכביש 60 צפונית ליישוב עלי. חובשים ופראמדיקים של מד"א דיווחו על 2 גברים מהרכב הפרטי כבני 30, ללא סימני חיים, וקבעו את מותם".

הצוותים מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבתי החולים שערי צדק והדסה בהר הצופים פצוע נוסף מהרכב הפרטי גבר כבן 30 במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית בהכרה, ונהג המשאית, כבן 30, במצב בינוני ובהכרה עם חבלות בגופו. 

זירת התאונה

זירת התאונהצילום: דוברות כבאות והצלה יו"ש

חובש רפואת חרום על אופנוע מד"א, אליהו בן חמו, ופאראמדיק מד"א דוד ברוכי, סיפרו: "מדובר בתאונה חזיתית קשה ומזעזעת, כשהגענו למקום ראינו רכב פרטי ומשאית מעוכים, ברכב הפרטי הנהג כבן 30 והנוסע שלצידו שנלכד, היו מחוסרי הכרה ללא נשימה וללא דופק עם פגיעה רב מערכתית, לאחר שביצענו בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם, נוסע שישב במושב האחורי היה בהכרה וסבל מפגיעות בבטן ובגפיים ונהג המשאית כבן 30 היה בהכרה מלאה וסבל מחבלות, יחד עם כוח רפואה של צהל הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם לבתי החולים במצב קשה ובינוני".

שלמה זערור, מתנדב זק״א מחוז יהודה ושומרון, אמר: ״מדובר בתאונה חזיתית קשה בין רכב פרטי למשאית, הרכב הפרטי והמשאית התנגשו בעוצמה רבה המשאית נעצרה על מעקה הבטיחות והרכב עף לשולי הכביש מרוסק לגמרי.

כשהגעתי לזירה ראיתי את הרכב הפרטי כשהוא מעוך לגמרי, ושניים מנוסעי הרכב בשנות השלושים לחייהם לכודים בתוך הרכב במצב קשה עם פגיעות קשות. לוחמי האש חילצו אותם לאחר חילוץ ממושך כשהם ללא הכרה וצוותי מד״א נאלצו לאשר את מותם במקום, שניים נוספים חולצו ופונו במצב קשה ובינוני לביה״ח. מתנדבי זק״א מחוז ש״י טיפלו בגופות ההרוגים ובאיסוף הממצאים בזירה הקשה. נסיבות המקרה נחקרת ע״י המשטרה".