שמחה גולדין נגד נחמיה שטרסלר

שטרסלר התנגד בטורו בעיתון 'הארץ' לעסקה עבור גופות החללים השבויים בידי חמאס: "משפחת גולדין מטעה את הציבור. יש הבדל בין חייל לגופה.". שמחה גולדין: ״שייצא לי שטרסלר מהקבר"

חדשות כיפה מירב כהן 20/09/18 11:55 יא בתשרי התשעט

שמחה גולדין נגד נחמיה שטרסלר
לאה ושמחה גולדין, צילום: פלאש 90

אביו של הדר גולדין, שמחה גולדין, מגיב לדבריו של נחמיה שטרסלר 'לעצור את הגולדינים' בעיתון 'הארץ': ״שייצא לי שטרסלר מהקבר, ויפסיק להתעסק במה שיש או אין בקבר. החמאס מחזיק בבן שלי והחמאס יחזיר את הבן שלי". 

פרשן עיתון הארץ נחמיה שטרסלר, כתב טור בו הוא מתנגד לעסקת החזרת החללים גולדין ושאול, שטרסלר התראיין היום (חמישי) לתכניתה של שרה ב״ק ברדיו 'גלי ישראל' ואמר כי: ״'לעצור את הגולדינים' הכוונה שאתם מחלישים אותנו בתביעה הזאת להחזיר את החלל הביתה. ואתם עושים את זה לאורך זמן, וזה לא מקל על עם ישראל זה מקשה עליו. זה אפילו מעלה את המחיר שנשלם בסוף, זה מחליש אותנו זה פוגע במורל שלנו, אנחנו מבקשים די!"

 שטרסלר טוען שאי אפשר להקביל את עסקת שליט לעסקה שעתידה להיות עבור גופות החללים:"בעד גלעד שליט הייתי מוכן, תמכתי בתשלום גבוה מאוד גבוה, אבל שרה את יודעת שם דברנו על בנאדם חי, חי! ופה אנחנו מדברים על גופה וזאת האמת. הם קוראים לזה ׳להחזיר את הבנים׳ אבל זאת הטעיה, זה להחזיר חלל, להחזיר גופה, זה הבדל של יום ולילה, גם מבחינת היהדות שכתוב שלהחזיר גופה אתה לא תעשה את זה במחיר של פגיעה ואפילו שריטה בנפש אחרת". 

 "הדרישה של המשפחה לא לשלם כלום, לא לתת כלום עבור החלל, סגן הדר גולדין, שהוא חלל.. גיבור בישראל, זו דרישה לא אמיתית לא אפשרית שלא יכולה לקרות לעולם, שהיא חלולה לגמרי. הרי כבר היכינו את החמאס כמו שאי אפשר להכות יותר גם מנענו סולר וחשמל ומים, והרגנו בהם מאות ופצענו אלפים, ומנענו אפילו טיפול בנשים. אני לא נגד פגיעה בחמאס לא כתבתי את זה ואני לא חושב ככה, אבל אני בטוח שאין עם, גם הם בני אדם, אין עם שייכנע ויגיד פגעתם בנו כ"כ קשה עכשיו אנחנו משחררים את הגופה בלי שנקבל תמורה כלשהי, בלי שנקבל גופות שלנו או מחבלים שלנו".

כשנשאל האם במבט לאחור שחרור גלעד שליט היה נכון, למרות המחיר ששולם?
"היה צעד נכון מאוד. אנחנו משלמים כל הזמן מחיר, והמחבלים לא נגמרו מן הארץ וגם הכיבוש לא נגמר מן הארץ. אני לא אומר לסייע להם, אני אומר בראש ובראשונה חייל, חייל, שרה איפה הרחמים שלך? חייל חי ונושם, אז נשאיר אותו למות כמו שהשארנו את רון ארד? השארנו את רון ארד למות כי לא רצינו לשלם את המחיר שלו. היו כבר הסכמים אחד ושניים אז חיכינו וחיכינו עד שהוא מת".


אביו של הדר גולדין, שמחה גולדין, בתגובה לדברים בצורה חריפה: ״יש פה איזשהו מאבק, איזה מדינה אנחנו רוצים, מדינה של הגולדנים או מדינה של השטרסלרים. מדינה שנאבקת על ערכי צה"ל או מדינה שיש בה הסתה ושנאה. ומה שהעורך של עיתון הארץ ושטרסלר עשו בערב יום כיפור, זה מעשה נבלה. עורך 'הארץ' ,שוקן, יודע מה אנחנו בכלל מרגישים?! זו צביעות! מי זה האנשים האלה, מאיפה השנאה הזו? מאיפה התאווה הזו לנעוץ את הסכין ולסובב בערב יום כיפור? עכשיו תגידי לי מה זה הכותרת הזו?  מה זה לעצור את הגולדנים? איך הוא רוצה לעצור אותי? הרגו לי את הבן. מה זו השפה הזאת?".


עוד אמר גולדין: "אין שום פרט במאמר שלו שהוא אמיתי, הכל שקר, הכל מומצא, הכל חלקי אמיתות. ההתנהלות שלנו מחזקת את הממשלה ומקטינה את המחיר. אומרים את זה כולם כולל אנשי המודיעין והצבא. המאבק שלנו הוא מאבק לגיטימי, אנחנו עשינו את ההלוויה כדי לא לתת  ניצחון לחמאס וכי כל הרשויות במדינה הזאת התחייבו להביא את הדר לקבר ישראל.

גולדין תקף את מדיניות הממשלה: "ראש הממשלה אמר שכל סיכום וכל שדרוג של עזה יותנה בהבאת החיילים, הוא אמר שלא יהיה הסכמים עם החמאס עד שלא יחזירו את החיילים. ותראי מה קרה מאז. עשו הסכם עם טורקיה וצפצפו עלינו. משדרגים את עזה כל הזמן ומצפצפים עלינו. ולא מביאים את החיילים. אז אנחנו צריכים להחליט באיזו מדינה אנחנו רוצים לחיות, מדינה שהערכים של צה"ל עומדים בראש המאמץ שלנו והערכים של צה"ל כוללים כמובן להחזיר חיילים, פצועים או מתים מהקרב, ושייצא לי שטרסלר מהקבר, ויפסיק להתעסק במה שיש או אין בקבר. החמאס מחזיק בבן שלי והחמאס יחזיר את הבן שלי. ונעשה את זה על ידי לחץ עליו. ושיפסיק להתבכיין ושיפסיק לשטוף את המדינה הזאת בפחדנות. אפשר לנצח את החמאס אפשר להפעיל עליו לחץ, אסור לתת לו מתנות".