שמחה גולדין ל'כיפה': "הייתה לנו התחייבות מנתניהו והוא לא עומד בה"

אביו של הקצין החטוף, הדר גולדין, כינה את המשט לכיוון עזה כ"משט מחאה". ח"כ מועלם רפאלי: "צוק איתן לא ייגמר עד שהבנים ישובו הביתה. זו המחוייבות שלנו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/07/18 18:38 ד באב התשעח

שמחה גולדין ל'כיפה': "הייתה לנו התחייבות מנתניהו והוא לא עומד בה"
משט המחאה לכיוון עזה, צילום: באדיבות משפחת גולדין

4 שנים לאחר מבצע צוק איתן, בו נפלו החיילים הדר גולדין ואורון שאול הי"ד אך עדיין לא הובאו לקבר ישראל, ערכה היום (שני) משפחת גולדין משט מחאה לכיוון עזה.

בני המשפחה, לצד חברי כנסת מימין ומשמאל, הצביעו באופן אחיד על חובת מדינת ישראל להשיב את ילדיהם מידי חמאס, על ידם הם מוחזקים מאז.

צפו בדברים שאמרו בני המשפחה וחברי הכנסת ל'כיפה':

מלבד הראיונות שהעניקו לתקשורת, התייחסו המשתתפים לאי השבת החיילים סמוך ליום השנה הרביעית לנפילתם.
 
פרופ' שמחה גולדין: "אנו נמצאים בשבוע קשה, 4 שנים למלחמת צוק איתן שלא תסתיים עד שאורון שאול והדר גולדין לא ישובו. ממשלת ישראל לא מיישמת את האמירה הומניטרי תמורת הומניטרי. כל הסדרה, שיקום ברצועת עזה חייבת להיות מותנית בהחזרת הבנים תחילה.

"סוגיית השבת שבויים ונעדרים חייבת להיות נושא דגל של כל ממשלה שמוציאה חיילים לקרב ולצערי זה לא המצב כיום. החמאס מציב את סוגיית האסירים שלו בראש סדר העדיפויות וממשלת ישראל מציבה אותנו בתחתית סדר העדיפויות. החמאס מחליט כיום מתי תהיה המלחמה ולא ממשלת ישראל וזה פשוט אבסורד".
 
ד"ר לאה גולדין: "ראש הממשלה הפקיר את הדר ואורון בעזה. אם בסוף אני אצטרך ללכת לעזה כדי להשיב אותם - זה מה שאעשה. ממשלת ישראל החליטה שלא להחליט, וכשאתה בוחר שלא להחליט - האויב מחליט בשבילך".

הדר הי"ד עם הוריו ואחיו

הדר הי"ד עם הוריו ואחיוצילום: באדיבות משפחת גולדין

 
יו"ר השדולה להחזרת הבנים, ח"כ שולי מועלם הדגישה כי "כל תוכנית סיוע לעזה חייבת להתחיל בהשבת הבנים - החיילים והאזרחים". ח"כ שרן השכל: "שום הסדר אינו שלם ללא החזרת הבנים הדר גולדין ואורון שאול. אמשיך ללוות את משפחות גולדין ושאול, עד שהדר ואורון יהיו כאן איתנו, ואיתם גם אברה מנגיסטו"

ח"כ דני סיידה: "כולנו יודעים מהי החשיבות של הבאת הגופות לקבר ישראל, וכמובן של פדיון שבויים והחזרת אברה מנגיסטו לישראל. אני מחזק את ההורים, וכולי תקוה ותפילה שהמשט הבא יהיה חזרה עם יקירינו הבנים". ח"כ מוטי יוגב: "שום הסכם לא ייחתם ללא השבת השבויים והנעדרים. ממשלת ישראל חייבת לנקוט בצעדים חריפים יותר כנגד החמאס ולהביא להרתעה ולהשבת הבנים".

בני המשפחה וחברי הכנסת שהשתתפו במשט

בני המשפחה וחברי הכנסת שהשתתפו במשטצילום: אורי שגיא

 

במהלך משט מחאה להחזרת הדר ואורון הביתה, אמרה חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני: "הגעתי הבוקר כי חשוב להחזיר את הבנים והאזרחים הביתה, והממשלה יכולה לעשות יותר כדי להחזיר אותם. יצאתי לשיט הזה לא רק עם משפחת גולדין ומסדר הדר, אלא עם עם ישראל כולו - כל הלאום צריך לעמוד יחד במצבים האלה, אנחנו יודעים לעשות את זה".