שלא יעבדו עליכם: כלי השקיפות של פייסבוק-גם בישראל

לקראת הבחירות בישראל, פייסבוק משיקה כלי המשקף את פעילותיהם של המפרסמים ברשת החברתית , כדי למנוע פייק ניוז והתערבות זרה בבחירות

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 28/01/19 21:53 כב בשבט התשעט

שלא יעבדו עליכם: כלי השקיפות של פייסבוק-גם בישראל
קפצו לביקור בקבוצות שלכם , צילום: כיפה

פייסבוק הודיעה היום (ב') כי תשיק את כלי השקיפות הפוליטיות שלה גם בישראל, על מנת למנוע התערבות זרה בבחירות ופרסום פייק ניוז. עם זאת, יצוין שעל אף שמערכת הבחירות כבר בעיצומה, הכלי יושק רק בחודש מרץ. 

הכלי החדש של החברה יחייב את המפרסמים לקבל הרשאה לרכישת מודעות לבחירות. כמו כן, הם יספקו למשתמשים יותר מידע לגבי מודעות הקשורות למערכת הבחירות. ככל הנראה מדובר בתהליך שלפיו כל אדם או מפלגה המעוניינים לפרסם מודעה פוליטית הנוגעת לבחירות, יעברו אימות על ידי הרשת החברתית. פייסבוק תאחסן את המודעות הללו בספריה פתוחה לציבור, שניתן יהיה לערוך בה חיפוש, למשך שבע שנים. היא תספק למשתמשים מחירון ששולם על מודעה מסוימת, כמו גם מידע דמוגרפי על האנשים שאליהם הגיעה המודעה.

עוד מציינים בחברה שכבר עכשיו ניתן לבקר בעמודי פייסבוק של מפלגות ומועמדים, כמו בעמודים אחרים, ולראות את המודעות שיוצאות ממנו, גם אם המשתמש לא טורגט כדי לקבל אותן. כן ניתן לקבל מידע נוסף לגבי העמוד, כמו שמותיו הקודמים והתאריך שבו נוצר. "שקיפות זו שופכת אור חדש על הפרסום בפייסבוק ומטילה יותר אחריות על המפרסמים ועלינו", נכתב בהודעה של החברה.

"פייסבוק מקדישה זמן, אנרגיה ומשאבים ניכרים למאבק בשחקנים שליליים ולהגברת השקיפות", אמרה קייטי הרבת', מנהלת מחלקת

הפוליטיקה הגלובלית וקשרי ממשל בפייסבוק. "העבודה שלנו לקראת מערכות בחירות אינה מסתיימת לעולם. כשמדובר בשחקנים שליליים, אנו פועלים ללא הרף כדי להקדים תרופה למכה. הגברת השקיפות בפרסום של מודעות פוליטיות מהווה חלק חשוב במאמץ זה