שיתוף פעולה למען החיילים הדרוזים בשפרעם

מגרשים בשפרעם שיועדו לחיילים משוחררים במגזר הדרוזי נותרו ריקים, ופולשים מהאיזור השתלטו עליהם. שיתוף פעולה של תנועת 'רגבים' עם עיריית שפרעם הביאו לסילוק הפולשים ותחילת שיווק המגרשים לייעודם המקורי.

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/18 09:33 כד בכסלו התשעט

שיתוף פעולה למען החיילים הדרוזים בשפרעם
מגרש שפונה לטובת חיילי צה"ל בשפרעם, צילום: תנועת רגבים

תלונה של תנועת 'רגבים' לרשות מקרקעי ישראל, הובילה לפינוי פולשים שהשתלטו במשך שנים ארוכות על מגרשים בעיר שפרעם המיועדים לחיילים משוחררים במגזר הדרוזי. "מחזקים את שיתופי הפעולה"

מדובר במגרשים הנמצאים בבעלות רשות מקרקעי ישראל וממוקמים בתוך שכונה ברובע הדרוזי בשפרעם. המגרשים פותחו לפני שנים רבות אך לא שווקו, מאחר ושכנים מהרובע המוסלמי שנמצא מעבר לכביש השתלטו על המגרשים והציבו בהם חומרי בניה וציוד פרטי. 

חבר הכנסת אכרם חסון (כולנו) פנה בעבר למנהל מקרקעי ישראל בעניין מגרשים אלו, אך הפניה לא הניבה תוצאות ממשיות. 

בשנה האחרונה, במסגרת הופעת אנשי רגבים בדיוני וועדות הכנסת בענייני תכנון ובניה, יצרו נציגים מהציבור הדרוזי קשר עם אנשי רגבים וביקשו את עזרתם בהסרת חסמים שונים. 

אחד המגרשים שפונו

אחד המגרשים שפונוצילום: תנועת רגבים

"בשעה שיש מצוקת דיור לחיילים משוחררים בציבור הדרוזי, נחשפנו למציאות בה קיימים מגרשים פנויים וריקים בתוך העיר המיועדים לבוגרי צבא, עליהם השתלטו גורמים אחרים בחוסר צדק", אומר חזי אייל, רכז הפעילות של תנועת רגבים בצפון. 

עורך הדין בעז ארזי, 'מתנועת רגבים', שיגר תלונה לרשות מקרקעי ישראל בה צוין, כי חרף העובדה שננקטו הליכים שיפוטיים כנגד הפולשים וכי ניתן פסק דין לפינוי, חלף זמן ממושך אך המגרשים טרם פונו. במכתב דרש ארזי כי מנהל מקרקעי ישראל יפנה את המגרשים שנתפסו שלא כדין כדי שניתן יהיה להוציא אותם למכרז. 
בעקבות הפניה השיבה רשות מקרקעי ישראל, כי פינתה לאחרונה את המגרשים, ואלו צפויים לצאת למכרז בקרוב. 

"בחודשים האחרונים נפגשנו וסיירנו מספר פעמים עם פארג' חנאפס, סגן ראש עיריית שפרעם, ולמדנו ממנו על הבעיות השונות", מציין אייל. "במקרה המדובר, לא רק שמדובר בעבריינות חמורה, אלא עלתה פה גם פגיעה מתמשכת בחיילים הדרוזים. אני שמח שהפניה שלנו הניבה תוצאות מעשיות וחיוביות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן