השר אריאל נפגש עם ועדת האתיקה של צהר

בפגישה דנו הצדדים על סוגיית תעשיית הבשר בישראל מהפן ההלכתי. "ממשיכים לפעול לשמירה על רווחת בעלי החיים" אמר השר ומאוחר יותר הבהיר, "לא אשתף פעולה עם 'מערך הכשרות' של ארגון צהר, כל עוד הוא חותר תחת הרבנות הראשית

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/18 09:03 כו בתמוז התשעח

השר אריאל נפגש עם ועדת האתיקה של צהר
פגישת השר אריאל עם רבני צהר, צילום: דוברות השר אריאל

שר החקלאות, אורי אריאל, קיים אתמול (א') פגישה עם אנשי ועדת האתיקה של ארגון רבני צהר בנושא תעשיית הבשר בישראל.

בהמשך למדיניות שר החקלאות אריאל לצמצם את ייבוא המקנה לארץ, נפגש השר עם רבני צהר, הרב יובל שרלו, הרב בארי משה והרב זאב ויטמן. בדיון דנו על מצב הכשרות הן ברפתות והן בלולים מבחינה הלכתית. 

"הדיונים בתחום הינם חשובים וברוכים. אנו ממשיכים לפעול לטובת שמירה על רווחת בעלי החיים. הגדלנו את ימי התוקף של הבשר מ-45 יום ל-80 והגדלנו את ייבוא הבשר המצונן. בנוסף, פניתי למועצת החלב שתקים ועדה לשמירה על רווחת בעלי החיים", אמר השר אריאל.

ראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר, הרב יובל שרלו, הוסיף כי "צהר לאתיקה עוסקת בשאלות אתיות רבות במדינת ישראל, ובין השאר הייתה פנייה אליה להיכנס לנושא צער בעלי חיים במסגרת תעשיית הבשר. בשל העובדה שזוהי מצווה מהתורה, ובשל העובדה שזה גם חלק מההתנהגות המוסרית של בני אדם, קיים מרכז האתיקה של צהר שולחן עגול בנושא זה. השר אורי אריאל המופקד על פי חוק על נושאים אלה השתתף בשולחן עגול זה, והסביר היטב מה לדעתו ניתן וחובה לעשות ומה קשה מאוד לקדם כיום, ואנחנו מקווים שתהיה בכך תרומה גדולה לנושא".

השר אריאל, שהתבטא בעבר נגד יוזמות הכשרות הפרטית של הארגון, התייחס מאוחר יותר לפגישה והבהיר: "לא קיימתי ולא אקיים כל שיתוף פעולה עם 'מערך הכשרות' של ארגון צהר, כל עוד מיזם זה פועל תוך חתירה תחת הרבנות הראשית ובניגוד מוחלט לדעת זקני רבני הציונות הדתית שקראו באופן חד משמעי לסגירתו המיידית של המיזם. הפגישה לא נגעה כלל למיזם בעייתי אלא לנושא ספציפי שקשור למשרד החקלאות".