שילה אדלר הוא ראש המועצה! וגם ישראל גנץ

על פי סקר חדש שנערך על ידי מכון סמית, ישראל גנץ הוא ראש המועצה החדש של מטה בנימין. אומנם, גם שילה אדלר מפרסם היום סקר ובו באופן מפתיע הוא המנצח בבחירות. מבולבלים? גם אנחנו

חדשות כיפה גלעד כהן 22/10/18 17:00 יג בחשון התשעט

שילה אדלר הוא ראש המועצה! וגם ישראל גנץ
שילה אדלר וישראל גנץ | צילום: מירי צחי, צילום: יח"צ

שני סקרים שונים שנערכו במועצה האזורית מטה בנימין מתפרסמים היום (ב') במקביל. האחד הוא סקר של המועמד ישראל גנץ ובו הוא המנצח בבחירות בעוד כשבוע. בנוסף מתפרסם היום גם סקר מטעמו של המועמד שילה אדלר ובו, כמובן המנצח בו הוא מזמין הסקר. אז איזה סקר הוא הנכון? אתם תחליטו.

הסקר של ישראל גנץ נעשה על-ידי מכון רפי סמית. מתוצאות הסקר עולה כי חבירת אפי שרון לשילה אדלר תכתיר ביום הבחירות דווקא את ישראל גנץ כראש המועצה הבא. בסקר השתתפו 519 נשאלים המייצגים מדגם של תושבי כל היישובים במועצה האזורית מטה בנימין ובו השאלה "אילו הבחירות היו נערכות היום, מי לדעתך ינצח? 52.1 טענו שישראל גנץ ינצח ו-47.9 חשבו ששילה אדלר ינצח. 

צילום: מתוך הסקר של ישראל גנץ

 

על פי הסקר של המועמד לראשות המועצה, שילה אדלר בו השתתפו אלף מצביעים עולה כי אדלר צפוי לנצח בבחירות לראשות המועצה. על פי הסקר, שילה אדלר זוכה לתמיכת 56% מקרב בוחרי מטה בנימין בעוד שישראל גנץ זוכה רק ל 44% אחוזים (בקרב בעלי הדעה). 

שילה אדלרשילה אדלר

צילום: מירי צחי

אולם, יש לשים לב לכמה עובדות חשובות. הסקר של שילה אדלר לא כלל את תושבי היישובים החרדים שבמטה בנימין משום שהם אינם מחזיקים סמארטפונים, תל ציון וגני מודיעין שחשוב לזכור שעל פי דיווחים מדובר בבעלי בריתו של ישראל גנץ המהווים כוח אלקטורלי משמעותי עבורו.  בנוסף, הסקר בוצע באמצעות תכנת "מחקר נט" ומבוסס על תשובות 1176 בודדות של משיבים תושבי בנימין. אולם, למי שנראה כי מדובר בתכנה לא מוכרת, נזכיר שגם הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ השתמש באותה תכנה כדי לקיים סקרים.

ישראל גנץ

ישראל גנץצילום: יח"צ

שילה אדלר, אמר אחרי תוצאות הסקר: "אין זה פלא שתושבי מטה בנימין בוחרים בי. תושבי בנימין כמהים לשינוי דרמטי בטיפול המועצה בכבישים ובחינוך, בעידוד העסקים, בחיזוק ההתיישבות הצעירה ובמעמד היישובים". 
ישראל גנץ אמר אחרי פרסום הסקרים השונים כי "בניגוד למשאלי אס אם אסים המתקיימים חדשות לבקרים על ידי המטות השונים שאין להם שום בסיס מדעי ואף ניתנים לעיוות מכוון- מדובר בסקר עומק המתבסס על כלים מדעיים סטטיסטיים ונערך על ידי מכון סקרים מוכר וותיק. תושבי בנימין יודעים להבדיל בין לוקשים לבין אמת. הם יודעים למי להאמין."