הרב אלישע וישליצקי הובא למנוחות. "לא היה שייך לשום מחלוקת"

הרב אלישע וישליצקי הובא למנוחות. ההספדים נישאו במכון מאיר בירושלים, ומשם יצא מסע הלווייה אל הר הזיתים. הרב יהושע צוקרמן: "אמונתו הראתה שכל יהודי הוא בעל נשמה גדולה וקדושה, וזה המסר שיגרום למשיח לבוא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/19 18:35 כה בטבת התשעט

הרב אלישע וישליצקי הובא למנוחות. "לא היה שייך לשום מחלוקת"
הלוויית הרב אלישע וישליצקי, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

בשעה זו מובא למנוחות הרב אלישע וישליצקי זצ"ל. הרב וישליצקי היה מהרבנים הבולטים בציונות הדתית, ממייסדי הגרעינים התורניים, ונתן שיעורים בעשרות ערים, יישובים וישיבות ברחבי הארץ.

את ההספדים פתח רבה האשכנזי של ירושלים, הרב אריה שטרן: "קשה מאד הפרידה הזו, אנחנו נפרדים מהרב של כולנו. אפשר לומר דברים הרבה על הרב אלישע, אך התמקדתי בדברי בית המדרש - 'אוהב שלום ורודף שלום'. הוא לא היה שייך לשום מחלוקת וגם כשהיה שייך ברח ממנה". 

https://www.youtube.com/watch?v=4CqK3bokdBU (הלוויית הרב אלישע וישליצקי)

עוד אמר הרב שטרן: "הרב אלישע היה רבם של אלפי תלמידים בכל הארץ, אין לו אח ורע בצורה ובסגנון המיוחד שלו. עם כל מעלותיו הגדולות, הוא היה עניו וצנוע בצורה שכמעט בלתי ניתן לתאר. כמעט נחבא אל הכלים. אני מקווה בעזרת ה', שהרב יהיה מליץ יושר, ושכל ישראל יזכרו וידבקו בדרכו ובמידותיו. מגיע לו שנמשיך בדרך שלו, יהי זכרו ברוך".

בנו של הרב, יונתן וישליצקי, אמר: "זה היה המפעל של חייך. תמיד אמרת שכל אדם לא נברא אלא להועיל לאחרים. כמה קילומטרים נסעת לדרכים שקשורות לשיתוף עם הציבור - ללמוד עם אנשים, לעשות שלום בין אדם לחברו, להשיב לב אבות על בנים ולב בנים אל אביהם שבשמיים".

הוא שאל: "מי יהיה ו' החיבור, הלומד ומלמד ומחדד את הסוגיות האדירות של חבלי משיח? כמה עדינות צריך בשביל החיבור בין אבי ובין אבינו, בין הישיבות ליישובים, בין אדם לחברו, בין אדם למקום ובין שני היצרים. איך יוצרים את האמנות הזאת- תמיד אמרת 'בעזרת ה' ובענווה'. הענווה מאפשרת להיכנס לכל סוגי הלבבות למיניהם, כי אתה לא אומר את דברך אלא את דבר ה'. 64 שנות ענווה נגמרו, אבל אתה אף פעם לא נחת, כך שיוצא שחיית הרבה יותר".

הלוויית הרב אלישע וישליצקי

הלוויית הרב אלישע וישליצקיצילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

"השנה בחרנו שלא לבנות סוכה כדי שלא תתאמץ. במקום תהיה סוכת אבלים, של אנשים שבוכים כי הוא כבר לא מסוגל לעשות בעצמו את המצווה. תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם. אין מילים לתאר כמה התעסקת בשלום הזה בלי גבול, ואנחנו אומרים בשם כולם: כשם שאין בליבך אחד, כך אין בליבנו אלא אחד. הרבה ייחודים והרבה פרטים, וכולנו יחד עם רק אחד, אבינו שבשמיים".

ראש ישיבת הר המור, הרב מרדכי שטיינברג, אמר: "לרב אלישע היתה הענווה הגדולה מכולם, ענוות אמת, שאינה דורשת לעצמה כלום, מפני שאיננה מרגישה שמגיע לה כלום. ככל שהידיעה הראשונה היא אמת, כך היא עמוקה יותר בקרבו של האדם. הרב אלישע היה חסון, עם עוז וגבורה, ואני תמיד הייתי עומד משתאה בפני גבורתו שבאה דווקא מענוותנותו. התחושה שלו, שאני שמש אמיתי של דברי אמת מדגישה את זכותו הגדולה בחייו. הנכונות בלי גבול כרוכה ומונחת באהבה גדולה שמילאה אותו בלי גבול.
לא למדתי ממנו הרבה במובן הרגיל, אבל היה לו צימאון גדול לחיים, לתורה, לאמת וליושר. זו הופעת התורה והאמת, ולא שום דבר אחר. לבוא עם הרגשה והכרה כזאת ולהכיר בערך של החיים ובניסיון המתמיד לראות את ניצוצות האור שבחיים זו עבודה אדירה. ככל שנידבק יותר מזה באותו מהלך שנובע מהקישור לתורה, ומצד שני עם התום והיושר שבנו, כך יותר טוב".

הרב אלישע וישליצקי

הרב אלישע וישליצקי זצ"לצילום: דניאל מזרחי

ראש ישיבת מצפה רמון, הרב צבי קוסטינר, אמר: "הרב אלישע היה צדיק ותלמיד חכם, כשהוא למד בישיבה ראינו אותו כדמות לשקידת התורה ויראתו שקודמת לתורתו. זה השורש של כל חייו, עם יראת שמים וכח התורה. מתוך אותה יראת שמים ומסירת נפש היה מורה בכל מקום בארץ להגדיל תורה ולהוסיף תורה".

הרב יהושע צוקרמן, מרבני ישיבת הר המור, אמר: "כל חייו הוא היה מסור למסור תורה לישראל. אמונתו הראתה שכל יהודי הוא בעל נשמה גדולה וקדושה, וזה המסר שיגרום למשיח לבוא. בהספד אנחנו צריכים ללמוד מתורתו של אותו אדם, שניהל כל חייו סביב הנקודה הזו, ולהוסיף אמונה בכל יהודי באשר הוא בעם ישראל. אנחנו קרואים ללכת בדרכו, והשפעתו המהותית תישאר לעד בינינו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן