יפעת ארליך לכיפה: "ליברלית אמיתית מקבלת את כולם"

יו"ר הבית היהודי הציג את האישה הראשונה במפלגה, שנבחרה למקום השלישי המשוריין: "יודע שלא על הכל נסכים". בשיחה עם כיפה אמרה ארליך על חבירה אפשרית לעוצמה יהודית: "ברור שזה יהיה לי קשה, אבל אני אאתגר את עצמי"

חדשות כיפה משה ויסטוך ומירב כהן, חדשות כיפה 13/02/19 17:14 ח באדר א'

יפעת ארליך לכיפה: "ליברלית אמיתית מקבלת את כולם"
הרב פרץ וארליך במסיבת העיתונאים, צילום: ללא

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, הציג הערב (ד') את מועמדת המפלגה, העיתונאית יפעת ארליך, שנבחרה על ידי הוועדה המסדרת למקום השלישי המשוריין, ופרסה את משנתה הפוליטית

"אני יודע שלא על הכל נסכים", אמר הרב פרץ לארליך, "אבל אני בטוח שהבסיס המשותף רב על המפריד. אני שמח על הבחירה. מפלגת הבית היהודי היא לא מפלגת אווירה ואני בטוח שיחד ניכנס לקוקפיט ונוביל את המפלגה קדימה".

הרב פרץ וארליך

הרב פרץ וארליךצילום: ללא

ארליך עצמה אמרה כי היא "אישה עם השקפה ליברלית בהרבה מאוד נושאים. אני קוראת לציבור שלי לחזור הביתה. זה הבית שלכם ואדאג שהוא יישאר הבית שלנו. המקום של הציונות הדתית זה הבית היהודי. יש מקום לליכוד ולליכוד ב'. זה בסדר, נעבוד איתם יחד אבל הבית היהודי זה הבית של הציונות הדתית. הבית היהודי צריך להוביל ללא פחות להט, לא רק את נושא ההתיישבות, אלא גם סוגיות חברתיות".

לדבריה "אמרו לי אנשים שהם שמחים שיש אישה ליברלית בבית היהודי. סליחה, הרב רפי פרץ הוא לא ליברל? ליברל הוא מי שקבל את כל הגוונים, גם אם הוא מתייעץ עם הרב צוקרמן. תנו לי ולכולנו ימי חסד. אני מעריכה באופן אישי כל אחד ואחת באיחוד הלאומי ואני מקווה שנצליח לחבר חיבורים חשובים ונוביל יחד את הציונות הדתית ומדינת ישראל קדימה".

בראיון לחדשות כיפה היא אמרה כי "ברביעייה המובילה צריכה להיות אישה כי נשים דתיות לא צריכות להוות כוועדת קישוט במפלגה. הן צריכות להיות בהנהגה. מבחינתי שגם אורית סטרוק תהיה במקום השלישי, אבל אין כאן עניין פרסונלי אלא עקרוני. אני מייצגת ערכים ליברלים ופמיניסטים".

על הביקורת של חברי המרכז, כי אין זה ראוי שהיא תעקוף את ח"כ יוגב ברשימה, אמרה כי "מוטי יוגב הוא אדם מקסים ואני לא רוצה לקחת את מקומו, בטח לא לאחר שעבד קשה בפריימריז. אגב, לפני כמה שנים טובות הוא התקשר אליי וביקש ממני להתמודד בבית היהודי וסירבתי".

לדבריה, "בחרו אותי כאישה ליברלית ויש לי בדברים מסויימים דעות שונות מהרב רפי פרץ אבל זו המשמעות של ליברליות אמיתי. שאפשר להיות יחד. אני לא אוהבת את ההצהרות: 'איתו אני לא יכולה לשבת'. אני מוכנה כליברלית לבחון את כל האפשרויות".

עוד אמרה ארליך כי היא מוכנה לשקול גם חבירה עם מי שנחשב לקיצוני, אפילו בעיני חלקים רבים בציונות הדתית, איתמר בן גביר ומפלגתו עוצמה לישראל: "ברור שזה יהיה לי קשה, אבל אני אאתגר את עצמי. נפתח את הדלתות לכל מי שמרגיש מחובר לציונות הדתית. גם חילונים, גם דתיים גם דתיים נורמלים. כולכם הגעת הביתה. הרבה אנשים אמרו לי היום שהם מרגישים סוף סוף שהם יכולים לחזור הביתה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן