שורת דין לשר דרעי: מנע את כניסת הלהקה האיסלנדית לאירוויזיון

ארגון שורת דין שיגר מכתב לשר הפנים בו ביקש מדרעי לא להתיר את כניסת הלהקה האיסלנדית לתחרות האירוויזיון בישראל, שהודתה שבכוונתה לנצל את בימת התחרות כדי למחות על המדיניות הישראלית

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/19 09:37 ג באדר ב'

שורת דין לשר דרעי: מנע את כניסת הלהקה האיסלנדית לאירוויזיון
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ארגון שורת הדין דורש משר הפנים אריה דרעי למנוע את כניסת הלהקה האיסלנדית לארץ מחשש שחבריה ינצלו את הבמה למחות נגד ישראל כמו שהצהירו בעבר, כך נודע לידיעות אחרונות. 

שורת הדין הוא ארגון המייצג זה 20 שנה קורבנות טרור בתביעות נגד ארגוני טרור ומדינות תומכות טרור. בראשו עומדת עו"ד ניצנה דרשן־לייטנר, שהתמודדה לראשות הבית היהודי. הארגון פועל כדי למנוע את כניסת הלהקה לארץ בשל רצונה למחות על המדיניות הישראלית מעל בית האירוויזיון, שיגר מכתב חשר הפנים דרעי כדי יבחן את פסילת כניסת לארץ. 


להורדת הקובץ

על פי נהלי התחרות, חל איסור ברור להציג עמדות פוליטיות בתחרות השירה, מכיוון שהארגון האירופי המנהל את התחרות מתיימר שהיא תהיה א-פוליטית. למרות זאת חברי ההרכב הצהירו "אנחנו רואים באירוויזיון תחרות פוליטית, על אחת כמה וכמה כשהיא נערכת בישראל", והוסיפו. "אם מדינות היו בוחרות לפרוש מהתחרות - היה בזה אקט תמיכה ברור בעמדה הפלסטינית, אבל מכיוון שאיסלנד בחרה להשתתף - אנחנו רוצים להיות שם כדי להעביר את המסר שלנו". 

בשל כך המפקח על תחרות האירוויזיון, יון אולה סאנד, נכח בשלב הגמר של תחרות הקדם באיסלנד. אולה סאנד הגיע על מנת לשוחח אישית עם חברי הלהקה הזוכה, שנחשבה פיבוריטית לניצחון כבר בשלב מוקדם, ולהבהיר להם שמחאה פוליטית מכל סוג שהוא אסורה על בימת התחרות.

מלשכתו של השר דרעי נמסר: "כשהמכתב יגיע העניין ייבחן. בהתאם לחוק שתוקן, שר הפנים מקבל המלצה מהגורם המוסמך שהוא המשרד לנושאים אסטרטגיים – ורק אז מקבל החלטה".