שופט העליון ניצל מניסיון לינץ' בבנימין

שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ, תושב דולב שבבנימין, היה קורבן לניסיון שוד, כאשר פלשתינים חמושים בפטישים ניסו להוציאו מרכבו בכוח. הוא הצליח להימלט

חדשות כיפה יהונתן קליין 15/10/18 10:11 ו בחשון התשעט

שופט העליון ניצל מניסיון לינץ' בבנימין
שופט העליון דוד מינץ, צילום: פלאש 90

הטרור מגיע לבית המשפט. שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ, ניצל הלילה (ב') מניסיון לינץ' ושוד. מינץ, תושב דולב שבבנימין, דיווח למשטרה הבוקר כי הותקף בידי פלשתינים בסמוך לצומת הפרסה, בכביש 463 שבגוש טלמונים.

על פי הדיווח באתר 'הקול היהודי', רכב פלשתיני חסם את רכבו של מינץ, וממנו ירדו שלושה בני אדם והתקרבו אל הרכב כשהם חמושים בפטישים. מינץ סיפר כי כאשר הבחין באנשים פתח בנסיעה והצליח להימלט מהמקום. 

ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי עם קבלת הדיווח נפתחה חקירה.

נזכיר כי לא מדובר בתופעה חדשה אלא בתופעה חוזרת ונשנית בכבישי יהודה ושומרון. רק לפני כחודש פרסמנו ב'כיפה' את סיפורה של איילת לאש, שבעלה עבר חווייה דומה בכביש 60. 

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), שכנו של השופט מינץ, מסר בתגובה: "כתושב דולב ומערב בנימין, אני יכול לספר מניסיוני כי בחודשים האחרונים, יש התגברות באלימות הפלשתינית. רק בשבוע שעבר נתקלתי בחצות הלילה במחסום צמיגים בוערים ומטען על כביש 465 שהסתיים בגניבת רכב שעמד בשיירה. אני שמח שהשופט מינץ גילה תושייה ונחלץ מהאירוע ללא פגע. על מערכת הביטחון אני סומך שתלמד את האירועים ותיתן את המענה הביטחוני המתאים ביהודה ושומרון.
מקווה שגם מערכת המשפט, ששופט מחבריה הבכירים היה בסכנת חיים, סוף סוף תזוז בכיסאה ותהפוך את שיטת ה"דלת המסתובבת" המקובלת בשפיטתה מחבלים, לענישה מרתיעה המוסיפה ביטחון ומצילה חיים".

ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) הגיבה אף לאירוע ואמרה: "מארבי אבנים ובקבוקי תבערה הם חלק משגרת יומם של תושבי יהודה ושומרון. גם אני הותקפתי בעבר על ידי ערבים באבנים. לצערי מציאות זו לא מעניינת את התקשורת כל עוד לא מדובר על תוצאות טרגיות או לחלופין באישיות בכירה כפי שאירע היום בתקיפת השופט מינץ. שר הביטחון ליברמן חייב לפעול בנחישות נגד מידי האבנים ולהשיב את הביטחון בכבישי יהודה ושומרון."