"שוכחים שהיא הייתה רק נערה בת 17": החניכים זוכרים את אלה אבוקסיס

חניכי ומדריכי סניף בני עקיבא בשדרות יצאו למסע האופניים המסורתי לזכרה של אבוקסיס שנרצחה מפגיעת קאסם לאחר שגוננה בגופה על אחיה, "זה לא רק רגע של גבורה מצידה, כי אם כי חיים שלמים של גבורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/19 14:37 טו בשבט התשעט

"שוכחים שהיא הייתה רק נערה בת 17": החניכים זוכרים את אלה אבוקסיס
חברי סניף בני עקיבא בשדרות בטיול לזכרה של אלה, צילום: באדיבות המצלם

14 שנה בדיוק לאחר שאלה אבוקסיס נרצחה מירי קאסם, בזמן שחזרה מפעילות בסניף בני עקיבא בשדרות וגוננה בגופה על אחיה הקטן, יצאו בסוף השבוע חניכי ומדרכי הסניף לטיול אופניים המסורתי לזכרה.

ביום שישי האחרון, יצאו כ-70 בני נוער שגדלו לאורה של אלה, לצד בני משפחתה, למסע אופניים עד סמוך לכניסת השבת. מטרת הטיול הייתה לחבר את השכבה הצעירה בסניף, שכלל לא נולדה בזמן המקרה, למעשה הגבורה של אלה והיא בת 17 בלבד.

הצילה את חיי אחיה ונרצחה. אבוקסיס

הצילה את חיי אחיה ונרצחה. אבוקסיסצילום: באדיבות המשפחה

"כששומעים סיפור כזה מתפעלים מהדמות ומהגבורה", אמר אחד מהמטיילים וחבר סניף בני עקיבא בעיר, דביר סאסי, שציין כי רבים נוטים לשכוח "שהגיבורה פה היא בסך הכל נערה בת 17". עוד הוא אמר כי לא צריך למדוד את אלה רק ממעשה הגבורה שלה, "היא ספגה ערכים כל חייה מהבית ומהסביבה. לדעתי, זה לא רק רגע של גבורה מצידה, כי אם כי חיים שלמים של גבורה שבאו לידי ביטוי ברגע אחד של ניסיון".

בשנת 2005, שבה אבוקסיס לביתה עם אחיה הקטן, תמיר יעקב, מפעילות בסניף המקומי, וכשנשמעה אזעקה לקראת נפילת טיל קסאם שנורה מרצועת עזה היא מיהרה לחבק את אחיה. היא הצליחה להציל את חיי אחיה שנפצע באורח קל מהטיל שהתפוצץ לידם, אך נפצעה קשה ולאחר מכן מתה מפצעיה.

חניכי הסניף בטיול

חניכי הסניף בטיולצילום: באדיבות המצלם