שוב: שביתה ברכבת

בעקבות הארכת משמרת לילה לארבעה עובדי רכבת, עשרות פקדים הודיעו על מחלה ולא ענו לטלפונים, והרכבת הודיעה על השבתת הרכבות ברחבי הארץ. כעבור כמה שעות הודיע ועד עובדי הרכבת כי תנועת הרכבות תחזור לסדרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/19 09:30 ז בניסן התשעט

שוב: שביתה ברכבת
רכבת ישראל, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

הבחירות נגמרו - החיים עצמם עדיין פה. הנהלת רכבת ישראל הודיעה הבוקר (שישי) על השבתת תנועת הרכבות בכל רחבי הארץ. בהודעה שמסרה הרכבת נאמר, כי כמחצית ממנהלי התנועה בפיקוד הרכבות הארצי הודיעו על מחלה: "מדובר על פגיעה קשה של ועד העובדים בציבור הנוסעים בימי שישי".

בהמשך, הודיעה ההסתדרות כי הנהלת רכבת ישראל תחל להשיב את כל תנועת הרכבות ברחבי הארץ. יו״ר ההסתדרות החדש, ארנון בר דוד, הורה לוועד העובדים לאתר באופן מיידי עובדים שיגיעו למלא את תפקידם. ההסתדרות קראה להנהלת הרכבת לבטל את שביתת המגן ולפעול ביחד לבניית מערכת יחסי עבודה תקינים. 

"בצעד ארגוני פראי ובלתי חוקי, הודיעו שמונה פקדים על מחלה. ארבעה פקדים סיימו זה עתה משמרת שהחלה בשעה 22:00 אמש והוארכה בשעתיים נוספות, ואינם יכולים להמשיך בעבודה על פי נוהל הבטיחות", נמסר בהודעת הנהלת הרכבת הבוקר. "שאר הפקדים מסרבים בשלב זה לענות לטלפונים המבקשים להקפיצם למשמרת. בשל כך ומסיבות ביטחוניות נאלצת ההנהלה לעצור את תנועת הרכבות". 

שר התחבורה ישראל כ"ץ גיבה את החלטת הרכבת לעצור את תנועת הרכבות, הנחה את ההנהלה לפנות מיד לבית הדין לעבודה בנושא, ובמקביל לנקוט בצעדים משמעתיים כנגד יו"ר הוועד וחבריה. לדברי כ"ץ, "לא נאפשר אנרכיה ברכבת ישראל. נוסעי הרכבת לא יהיו בני ערובה בידי קבוצה המנסה לסחוט הטבות בכח ובריונות. בכוונתי לנקוט בכל הצעדים הנדרשים להפסקת תופעות חמורות אלה, בדיוק כשם שעשיתי בעבר".

לאחר שהחלה תנועת הרכבות לחזור לסדרה, סביב השעה 9:30 בבוקר, מסרה הנהלת רכבת ישראל: "נמצאו הפקדים המחליפים לאיוש המשמרת בפיקוד הרכבות. תנועת הרכבות תשוב בדקות הקרובות, אך ייקח כשעתיים עד שתשוב לסדרה. הנהלת הרכבת מתנצלת בפני הנוסעים"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן