שוברים את הכלים: שוברים שתיקה באירוע שמנציח גם "קורבנות" חמאס

ארגון השמאל יתארח בתערוכה שמציגה את ישראל כפושעת מלחמה, ומנציחה את שמותיהם של פלסטינים וישראלים שנהרגו במבצע צוק איתן, וביניהם מחבלי חמאס רבים לצד שמותיהם של ההרוגים הישראלים

חדשות כיפה מירב כהן 08/10/18 10:41 כט בתשרי התשעט

שוברים את הכלים: שוברים שתיקה באירוע שמנציח גם "קורבנות" חמאס
הזמנה לתערוכה, צילום: הזמנה לתערוכה

ארגון 'שוברים שתיקה' צפוי להתארח בסוף השבוע הקרוב בתערוכה ב- 1:1 מרכז לאומנות ופוליטיקה בתל-אביב , תחת הכותרת "2205 פשעי מדינה", ובה יונצחו פלסטינים שנהרגו במבצע 'צוק איתן', ובהם מחבלים רבים.

במסגרת התערוכה 'פשעים' של סנטיאגו סיירה מוצגת עבודה '2205 פשעי מדינה' המונה את שמותיהם של ההרוגים הפלסטינים במהלך המבצע הצבאי בעזה לצד ההרוגים הישראלים. כחלק מהתערוכה ארגון "שוברים שתיקה" ישמיע לקהל עדויות של כ-70 חיילים מהמבצע שיספרו על מדיניות "הכיבוש בשלט רחוק" שנהוגה בעזה. בהזמנה נכתב "מי שראה איך נלחמנו בעזה- את הארטילריה לעבר השכונות, את הD9 משטח הבית, ואת ההוראות המתירניות לפתיחה באש יודע באיזה מחיר קנינו את ההרתעה"

ראויים להנצחה? מחבלי חמאס

ראויים להנצחה? מחבלי חמאסצילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

מבצע 'צוק איתן'  שנערך ב-2014 הוכרז בעקבות ירי רקטות בלתי פוסק מרצועת עזה לעבר אוכלוסייה אזרחית ויישובים בדרום ישראל, שהחל כתגובה ל'מבצע שובו אחים' של צה"ל לאחר חטיפת ורציחת גיל-עד מיכאל שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח בגוש עציון. במהלך המבצע נהרגו 68 חיילים ושישה אזרחים, ונפצעו 1,433 חיילים ו-837 אזרחים. שמותיהם יונצחו לצד שמות ההרוגים הפלסטנים.

דיון יששכרוף, דובר שוברים שתיקה בשיחה ל'כיפה' סיפר כי הארגון רק מתארח בתערוכה ואין לו שום נגיעה באופי מייצגים. בשיחה שהולכת להתקיים יושמעו עדויות של כ-70 חיילים מכל החיילות בצה"ל. שם הם "ישברו שתיקה" לדבריו ו"יספרו את חוויותיהם הקשות מהמבצע". 

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "שוב ושוב נחשף פרצופו האמיתי של שוברים שתיקה. בעוד הארגון טוען שמטרתו להיאבק בכיבוש ולמען המוסריות של צה"ל. הוא משתתף באירוע שטוען שישראל ביצעה פשעי מלחמה בכך שהרגה מחבלי חמאס שניסו לתקוף אותה. אין ספק שתמיכה במחבלים הינה קו אדום שלצערנו שוברים שתיקה חצו שוב. ארגון בצלמו ימשיך להיאבק לחשוף את האמת מארגון זה אשר הינו מעליל עלילות דם ותומך בטרור ובמחבלים."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן