שגריר ישראל באו"ם דורש: גנו את חיבאללה שמקדם "סדר יום איראני"

השריר דני דנון שיגר מכתב למזכ"ל הארגון ובו טען כי לארגון הטרור ולממשלת לבנון יש אחריות על ערעור היציבות באזור, "בניית מנהרות הטרור לצד המאמצים להעברת נשק וייצור טילים מדויקים,מהווים הפרה בוטה של ריבונות ישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/12/18 21:15 כו בכסלו התשעט

שגריר ישראל באו"ם דורש: גנו את חיבאללה שמקדם "סדר יום איראני"
השגריר באו"ם דני דנון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, שלח הערב (שלישי) מכתב למזכ"ל האו"ם ולמועצת הביטחון בדרישה שיגנו את ארגון חיזבאללה על מנהרות הטרור שנחשפו על ידי צה"ל.

"חיזבאללה מנסה לקדם סדר יום איראני", כתב דנון, "כדי להפוך את דרום לבנון לתחנת שיגור של התקפות המאיימות על חייהם של ישראלים חפים מפשע תוך סיכון לבנון ואזרחיה". לדבריו, "ישראל לא מעוניינת בהסלמה אך תנקוט בכל האמצעים הדרושים להגן על ריבונותה ואזרחיה".

הבוקר פתח צה"ל במבצע "מגן צפוני", במטרה לאתר ולנטרל את מנהרות הטרור של חיזבאללה שחדרו לשטח מדינת ישראל. המבצע אושר כבר לפני כחודש בקבינט.

במכתבו למזכ"ל האו"ם, דרש דנון שגם ממשלת לבנון תישא באחריות, "על ממשלת לבנון לקיים את התחייבויותיה הבינלאומיות וליישם באופן מלא את החלטות מועצת הביטחון. בניית מנהרות הטרור של חיזבאללה לצד מאמצים מתמשכים להעברת נשק וייצור טילים מדויקים וכל זה במימון איראן – מהווים הפרה בוטה של ריבונות ישראל והם שלב נוסף במאמציו של חיזבאללה להתעצם צבאית ולערער את האזור הלא יציב ממילא".