שגריר ישראל באו"ם: "אם חיזבאללה יתקוף את ישראל, נקבור אותו בחורבות לבנון"

בדיון מיוחד שנערך על רקע מנהרות הטרור שהתגלו בגבול הצפון, תקף דנון את צבא לבנון וכוחות האו"ם, "גורמים בצבא לבנון עובדים בשירות חיזבאללה בזמן שיוניפי"ל לא פועל לממש את המנדט שלו באזור בצורה המתבקשת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/12/18 18:59 יא בטבת התשעט

שגריר ישראל באו"ם: "אם חיזבאללה יתקוף את ישראל, נקבור אותו בחורבות לבנון"
דנון והתצלום בדיון באו"ם, צילום: דובר צה"ל

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, חשף הערב (רביעי), בדיון מיוחד באו"ם בנושא מנהרות הטרור של חיזבאללה, מידע מודיעיני חדש הקשור למבצע צה"ל בצפון.

דנון הציג בדיון בנושא הפרת החלטה 1701 ע"י חיזבאללה של מועצת הביטחון של האו"ם, תצלום אוויר בו תועד "מתחם פרטי" בדרום כפר כילא כ-80 מטר מהקו הכחול ומתחתיו מנהרה התקפית שחצתה את הגבול לעבר ישראל ואף עוברת בצמוד לעמדת תצפית של יוניפי"ל.

"ישראל העבירה ליוניפי"ל מידע מדויק על מיקום המנהרה אך הוא עדכן את צבא לבנון ונבלם כאשר ניסה להגיע לאזור", הוא אמר בדיון והוסיף כי "גורמים בצבא לבנון יידעו את חיזבאללה על המידע שהגיע מישראל, מה שהוביל את ארגון הטרור לאטום את המנהרה ולניסיון לסכל את הפעולות ההגנתיות של ישראל".

לדבריו, "גורמים בצבא לבנון עובדים בשירות חיזבאללה בזמן שיוניפי"ל לא פועל לממש את המנדט שלו באזור בצורה המתבקשת". בהמשך הוא הזהיר את ממשלת לבנון וחיזבאללה ואמר כי "זהו טרמינל טרור על גבול ישראל ובתוך אוכלוסייה אזרחית בחסות חיזבאללה ובמימון איראן. חיזבאללה לא רק מפר בצורה ברורה את החלטה 1701 אלא ממשיך להשתמש באזרחי לבנון כמגנים אנושיים. אם חיזבאללה יעז לתקוף את ישראל – נקבור אותו בחורבות שיביא על לבנון".