שגריר ארה"ב: "אף ממשל לא יחזיר את השגרירות לתל אביב"

השגריר דייויד פרידמן אומר כי הסיפור של פרגוואי לא יחזור אצל האמריקאים. "החלטה כזו תהיה שנויה במחלוקת הרבה יותר מאשר מה שעשה הנשיא טראמפ". עוד אמר השגריר:"איני יכול לתאר מצב שבו רמת הגולן אינה חלק מישראל לנצח"

חדשות כיפה יהונתן קליין 06/09/18 09:14 כו באלול התשעח

שגריר ארה"ב: "אף ממשל לא יחזיר את השגרירות לתל אביב"
שגריר ארצות הברית, דייויד פרידמן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

מאז אתמול (ד') בערב, המערכת הפוליטית והמדינית גועשת עקב החלטה של נשיא פרגוואי להחזיר את שגרירות ארצו מירושלים לתל אביב. שגריר ארה"ב דייויד פרידמן מבטיח שהדבר לא יכול לחזור על עצמו במקרה האמריקאי. בראיון לאריאל כהנא ב'ישראל היום', שנערך בשגרירות האמריקאית החדשה בירושלים, אומר השגריר האמריקאי כי "כדי שממשל כלשהו יבטל את המהלך, יהיה עליהם להגיע למסקנה שירושלים אינה בירת ישראל, אלא תל אביב. אני חושב שהחלטה כזו תהיה דבר הרבה יותר שנוי במחלוקת מאשר מה שעשה הנשיא טראמפ. זה יתנגש לגמרי עם המציאות ואני לא מאמין שיש פוליטיקאי אמריקני, מכל מפלגה שהיא, שינקוט בעמדה המנוגדת לחלוטין למציאות".  

עוד אמר שגריר ארה"ב כי הוא סבור שרמת הגולן תישאר תמיד בידי ישראל, ובטח לא תחזור לידיו של בשאר אסד. "אני באופן אישי לא יכול לתאר לעצמי מצב שבו רמת הגולן תוחזר לסוריה. אני לא יכול לתאר לעצמי, בכנות, מצב שבו רמת הגולן אינה חלק מישראל לנצח. אין ברמת הגולן אפילו אוכלוסייה ילידית מקומית השואפת לאוטונומיה. ויתור על השטח הגבוה של רמת הגולן עשוי לשים את ישראל בנחיתות ביטחונית גדולה, ומיותר לומר שאני לא יכול לחשוב על אדם יותר בלתי ראוי לקבל פרס כזה מאשר אסד. אז יש שורה שלמה של סיבות למה אני צופה שהסטטוס קוו יישמר".