שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי התפטרה

ניקי היילי, שגרירית ארה"ב באו"ם הודיעה היום (ג') על התפטרותה. היילי, הידוע בדעותיה הפרו-ישראליות אמרה: "החזרה מעסקת הגרעין עם איראן הייתה התנגדות למתקפות נגד ישראל - כל אלה חיזקו את ארה"ב"

חדשות כיפה גלעד כהן 09/10/18 17:16 ל בתשרי התשעט

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי התפטרה
ניקי היילי, צילום: a katz / Shutterstock.com

ניקי היילי שהתמנתה לשגרירית ארה"ב באו"ם מיד אחרי בחירותו של דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב התפטרה היום (ג') מתפקידה. היילי דיווחה על התפטרותה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ. הסיבה להתפטרותה טרם התבררה.

השגרירה היילי אמרה לנשיא ארה"ב טראמפ: "אני רוצה להודות לנשיא, זה כבוד כביר, אני בת מזל לשרת את המדינה שאני כל כך אוהבת. תראו מה קרה בשנתיים באלה במדיניות החוץ - הסנקציות של צפון קוריאה נעשו, החזרה מעסקת הגרעין עם איראן גם היא נעשתה, הייתה התנגדות למתקפות נגד ישראל - כל אלה חיזקו את ארה"ב"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי: "עשינו עבודה מצוינת ביחד, פתרנו הרבה בעיות כמו צפון קוריאה - והסתדרנו מצויין. כולנו שמחים עבורה, אבל עצובים שהיא הולכת. בסוף השנה היא תעזוב, אבל אנחנו נהיה בקשר רצוף. היילי הכירה את האו"ם, את רוסיה את סין ואת הודו. כולם אהבו לעבוד מולה, אולי לא כולם..."

כזכור, היילי היא פרו-ישראלית בדעותיה והצהירה שבמסגרת פעילותה כשגרירה באו"ם תיאבק בהטיה הבוטה של האו"ם נגד ישראל. מאז מינויה, גינתה בחריפות מספר פעולות והתבטאויות של האו"ם כנגד ישראל, ואף איימה שארצות הברית תשקול את המשך הסיוע הכלכלי לאו"ם אם האפליה נגד ישראל תימשך. 

בנוסף, היילי הגנה על הכרזת ירושלים של ארצות הברית, שמכירה רשמית בירושלים כעיר הבירה של מדינת ישראל, ותיארה אותה כ"מימוש רצון העם האמריקאי". היא התנגדה להחלטת העצרת הכללית של האו"ם לגנות את החלטת ארצות הברית והתרתה במדינות שארצות הברית תראה הצבעה בעד החלטת הגינוי כביקורת על החלטה ריבונית והבעת זלזול בארצות הברית, דבר שיהיה לו מחיר כלכלי בדמות קיצוץ הסיוע הכספי למדינות שמצביעות בעד ההחלטה ולאו"ם עצמו.