שבת מתוחה בגבול רצועת עזה

לפחות שבעה פלסטינים נהרגו אתמול (יום ו') בהתפרעויות בגבול עזה, כמה מהם בתקרית חריגה שהובילה את שר הביטחון אביגדור ליברמן להורות על עצירת מעבר הדלקים לרצועת עזה

חדשות כיפה גלעד כהן 13/10/18 19:15 ד בחשון התשעט

שבת מתוחה בגבול רצועת עזה
התפרעויות אלימות ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

מחבלים חצו אחר הצהריים והערב (שבת) מספר פעמים את גדר המערכת בגבול רצועת עזה וחזרו מיד על עקבותיהם. אמש (ו') לפחות שבעה פלסטינים נהרגו בהתפרעויות בגבול רצועת עזה.

בנוסף, דווח כי מחבל הגיע לעמדה צבאית והתעמת בטווח אפס עם חיילי צה"ל. המחבל הוא אחמד אבו נעים - אחיינו של תופיק אבו נעים - העומד בראש מנגנוני הביטחון של חמאס ברצועה, כך ע"פ מקורות לא רשמיים ברצועה

שר הביטחון אביגדור ליברמן הצהיר כי ישראל לא תחדש את אספקת הדלק והגז לעזה אם העימותים יימשכו. "כל עוד לא תיפסק האלימות ברצועת עזה באופן מוחלט, כולל שיגורי בלוני התבערה והצתות הצמיגים מול הישובים הישראלים, לא תחודש אספקת הדלקים והגז לרצועת עזה".

מנגד ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה אמר היום כי העימותים צפויים להימשך עד שייענו דרישות חמאס. "אוי לכם אם תפסיקו את תהלוכות השיבה לפני שיוסר המצור", אמר במסר לעזתים. "התהלוכות שלנו אינן למען סולר ודולרים, אלא זוהי זכות טבעית של עמנו", הוסיף הנייה.

בדובר צה"ל הדגישו כי "בכלל האירועים החשודים היו במעקב מרגע חצייתם".