שבת חמה: בתגובה לשיגורי רקטה ובלוני נפץ, צה"ל תקף בעזה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר יעדים בדרום וצפון הרצועה, זאת בתגובה לירי מחבלים על המועצה האזורית אשכול. בצאת השבת, רקטה נוספת נורתה לכיוון עוטף עזה. יעלון: "כשיורים עלינו כ 470 רקטות ואנחנו לא מגיבים, מכאן זרע הפורענות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/19 19:20 ב באדר ב'

שבת חמה: בתגובה לשיגורי רקטה ובלוני נפץ, צה"ל תקף בעזה
תמונת ארכיון. רקטה בגבול עזה, צילום: הדס פרוש פלאש 90

מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה (ש') מספר יעדים ברצועת עזה, זאת בתגובה לירי הרקטה ושיגור בלוני הנפץ אמש לכיוון ישראל. בצאת השבת שיגרו מחבלים פעם נוספת רקטה לכיוון יישובי עוטף עזה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק

חילה האוויר תקף מספר יעדים במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה, וכן תשתיות תת-קרקע בצפון הרצועה.

התפרעויות אלימות ברצועת עזה. ארכיון

התפרעויות אלימות ברצועת עזה. ארכיוןצילום: דובר צה"ל

התקיפה בוצעה כתגובה לירי הרקטה שנורתה בערב שבת, ונחתה בשטח פתוח בתחומי המועצה האזורית אשכול, ומאוחר יותר לזר בלוני הנפץ שמחבלים שיגרו לעבר יישובי עוטף עזה. בנוסף, אמרו בצבא כי גם להתפרעויות האלימות בהפגנות יום שישי היו משקל בתגובת צה"ל. מדובר צה"ל נמסר כי הם רואים "בחומרה רבה כל ניסיון לפגיעה באזרחי ישראל וימשיך לפעול בתקיפות כנגד פעולות טרור אלו. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".

ביום שישי בצהריים הפגינו אלפים על גדר המערכת ברצועת עזה ובמהלך האירועים דיווחו הפלסטינים על הרוג אחד כתוצאה מאש צה"ל. לצד זה, תפסו לוחמי צה"ל שני מחבלים שחדרו לשטח ישראל מצפון הרצועה כשברשותם רימון וסכין.

ליברמן מגיב לאירועים בדרום

ליברמן מגיב לאירועים בדרוםצילום: ללא קרדיט

יו"ר ישראל ביתנו ושר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס לאירועים בשבת תרבות בכפר יונה והמשיך לתקוף את הממשלה: "מה שקורה בדרום זה כניעה לטרור. המדיניות שהממשלה מובילה היום בדרום, בסופו של דבר אנחנו נמצא את עצמנו בעוד שנתיים כשהסכנה הנשקפת בדרום תהיה לא פחותה מזו שנשקפת מצפון".

קודמו בתפקיד, הרמטכ"ל לשעבר ומספר 3 ברשימת כחול לבן, משה (בוגי) יעלון, אמר באירוע דומה בראשון לציון כי "ברור לכל כי הבעיה של עזה אינה בעיה שפותרים בזבנג וגמרנו. החמאס מבין שאנחנו לפני בחירות, איננו ששים אלי מלחמה והוא מנצל את זה נגדנו. אין לי ספק שהחמאס לא רוצה הסלמה, כי הם מבינים לאן זה ילך, הם זוכרים את המחיר הכבד ששילמו בצוק איתן. אבל כשיורים עלינו כ 470 רקטות ואנחנו לא מגיבים, מכאן זרע הפורענות".

תוקף את הממשלה. יעלון

תוקף את הממשלה. יעלוןצילום: ללא קרדיט