רשמי: בתו של הרב עובדיה מקימה מפלגה

עכשיו זה רשמי. אחרי זמן רב של הצהרות ונאומים, עדינה בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, הקימה מפלגה חדשה. בר שלום: "נפעל לקידום החיים המשותפים בישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/18 12:31 יח באב התשעח

רשמי: בתו של הרב עובדיה מקימה מפלגה
עדינה בר-שלום, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

עדינה בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, הקימה באופן רשמי מפלגה חדשה בראשותה  - "אחי ישראלי". בין מייסדי המפלגה נמצא מיכאל ביטון, ראש המועצה המקומית ירוחם. 


במטרות המפלגה נכתב בין היתר: "בית פוליטי חדש המבוסס על פוליטיקה של טוב משותף - מתינות, כבוד הדדי וחתירה להסכמות. המפלגה תרתום אנשי עשייה מצדדים שונים של החברה הישראלית למהלך פוליטי משותף". עוד נכתב כי המפלגה נועדה: "לפעול לקידום החיים המשותפים בישראל, כמדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית. לאפשר להילות השונות לשמר את זהותן מתוך הכרה באחר, כבוד הדדי והקפדה על 'אי כפייה'".


כמו כן, המפלגה בראשות בר שלום תתעסק גם בנושא השלום עם הפלסטינים: "נפעל באפן יזום ומחדש לקידום הסכם השלום והסדרים לסיום הסכסוך עם שכנינו, תוך הבנת הצורך לפשרות משני הצדדים". כזכור, בר שלום כיהנה כחברת מועצת הנשים של ש"ס, לאחר פטירת אביה אך לבסוף פרשה ויצאה במתקפה על המפלגה. 

הרב עובדיה יוסף

הרב עובדיה יוסףצילום: oav Ari Dudkevitch / FLASH90

הנושא של שילוב נשים במפלגות חרדיות יגיע מחר גם לדיון לבג"צ. השאלה המרכזית בדיון הצפוי "האם לחייב את מפלגת "אגודת ישראל" החרדית לשנות סעיף בתקנון ומכוח השינוי לאפשר שילובן של נשים כמועמדות ברשימת המפלגה לכנסת לאלתר?" אם בג"צ יפסוק ויכריע שיש לתקן את הסעיף זו תהיה החלטה היסטורית, שכן היא תביא לתיקונו של עוול נגד נשים שמקורו עוד בימי קום המדינה. 

מי שעומדות מאחורי הסיפור הזה הן שתי פעילות חרדיות, אסתי שושן ואסתי רידר מהארגון "נבחרות" - ארגון חרדי-פמיניסטי שמניף את דגל שיוויון האישה במגזר החרדי.