רשימת יש עתיד: מאיר כהן מקום שני, אלעזר שטרן מקום שמיני

שלושה ימים לפני סגירת הרשימות ובצל משא ומתן עם גנץ לאיחוד המפלגות, הציג יאיר לפיד את רשימת מפלגתו. בעשירייה הראשונה מאיר כהן, עופר שלח ואלעזר שטרן. לביא, פרידמן וקינלי נדחקו לאמצע העשירייה השנייה

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 18/02/19 19:10 יג באדר א'

רשימת יש עתיד: מאיר כהן מקום שני, אלעזר שטרן מקום שמיני
יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, צילום: פלאש 90, תומר נויברג

יושב ראש יש עתיד הודיע הערב על רשימת מפלגתו לבחירות לכנסת ה-21 הצפויות להתקיים בתחילת אפריל. מאיר כהן קיבל קידום למקום השני. אלעזר שטרן במקום השמיני. עליזה לביא, תהילה פרידמן וקינלי ימוקמו באמצע העשירייה השנייה. 

בצל המגיעים לחיבור עם מפלגת חוסן לישראל מציג לפיד את רשימת מפלגתו. בראש הרשימה יוצב יושב ראש המפלגה יאיר לפיד. הסקרים האחרונים מנבאים ליש עתיד בין 9 ל-12 מנדטים, ועל כן מי שלא הוצב בעשירייה הראשונה, ככל הנראה לא יזכה לשבת בכיסאות מליאת הכנסת הבאה.  

במהלך אירוע הכרזת הרשימה נאם לפיד ואמר:"תראו מי נמצא פה על הבמה: שרים, סגני שרים, ראשי ועדות כנסת, חברי כנסת, אלופים בצה"ל, בכירי מערכת הבטחון, ראשי ערים. מצבור אדיר של נסיון שלטוני וניהולי. ככה נראית אלטרנטיבה שלטונית. מלבד הליכוד, אנחנו המפלגה היחידה שיודעת מה זה לנהל מדינה".
 
לפיד התייחס לראשונה למצב האיחוד עם גנץ: "האופציה נמצאת על השולחן. אני לא אוריד אותה עד הרגע האחרון. נהפוך כל אבן. בניגוד לכל מה שפורסם, אין בכלל דיון עם בני גנץ על מיקומים. ראשון, שני, רוטציה. על זה מדברים בסוף המשא ומתן. אחרי שסוגרים את הדברים החשובים. מה שחשוב לנו, מה שחשוב לי, הוא שנתנו לכם התחייבויות. אני רוצה תשובות ברורות על ההתחייבויות האלה. בשלב הזה, וכבר לא נשאר הרבה זמן, לא קיבלתי אותן. יש עתיד היא לא מריצה שמעמיסה מנדטים. היא תנועה עם השקפת עולם מגובשת. אנחנו פה כי התחייבנו לשינוי במדינת ישראל. המטרה היא להקים מפלגת שלטון. המטרה היא לנצח. אבל למפלגת שלטון צריכה להיות מדיניות. אי אפשר ללכת לבחירות בלי שאנשים יידעו מה העמדות שלך. אנחנו התחייבנו".

העשירייה הראשונה:

1. יאיר לפיד
2. מאיר כהן
3. עפר שלח
4. אורנה ברביראי
5. יעל גרמן
6. קארין אלהרר
7. יואל רזבוזוב
8. אלעזר שטרן
9. מיקי לוי
10. פנינה תמנו שטה

לעשירייה השנייה נדחקו חברי כנסת רבים המכנים כיום ביש עתיד, בין היתר עליזה לביא. לפיד דחק לסוף העשירייה השנייה את הרכש החדש שהביא - תהלה פרידמן נחלון ומשה (קינלי) טור פז. 

לחדשות כיפה נודע כי ההחלטה של יו"ר יש עתיד לדחוק את רוב הדתיים ברשימתו למקום ספר ראליים הגיעה כאשר לפיד הבין שבני הציונות הדתית אינם נוטים לתמוך בו, והוא רוצה למצב את מפלגתו כחילונית וביטחונית. 

לפיד הפנים כי מצבו בסקרים אינו טוב והוא ככל הנראה לא יחליף את נתניהו בכס ראש הממשלה. יו"ר יש עתיד הודיע לאנשיו כי יחדלו מלהצהיר כי הוא יהיה ראש הממשלה הבא. 

עשירייה שנייה:

11. רם בן ברק

12. יואב סגלוביץ'

13. בועז טופורובסקי

14. עידן רול

15. יוראי להב הרצנו

16. עליזה לביא

17. תהילה פרידמן נחלון

18. משה (קינלי) טור פז

19. זהרית שורק

20. ענת כנפו