רשימת הבית היהודי בבני ברק נגד אחדות הציבור הלאומי בעיר?

הציבור הלאומי בעיר בני ברק, שבעבר הייתה אחד ממעוזי הציונות הדתית מנסה ליצור אחדות. אולם, בינתיים מי שלא הצטרף לאחדות הזאת הוא יו"ר רשימת הבית היהודי בעיר

חדשות כיפה גלעד כהן 17/09/18 22:16 ח בתשרי התשעט

רשימת הבית היהודי בבני ברק נגד אחדות הציבור הלאומי בעיר?
בני ברק, צילום: פלאש 90

בלעדי: לקראת הבחירות המקומיות בערי ישראל שיתקיימו בסוף חודש אוקטובר הקרוב, רבות מהסיעות הציוניות בערים השונות מבקשות לייצר חיבוריים פוליטיים כדי לאגד כוחות בבחירות המקומיות ולהשיג יותר למען הציבור.

לאתר "כיפה" נודע כי מאז שהחלה מערכת הבחירות שקדו גורמים ציוניים רבים על ניסיון לאיחוד השורות גם בעיר בני ברק, שהיתה בעבר אחת ממעוזי הציבור הציוני דתי, במטרה לייצר חזית משמעותית של כל הכוחות הלאומיים במועצת העיר.

כל זאת לאחר הכישלון המהדהד של רשימת הבית היהודי בעיר בבחירות המקומיות הקודמות, שגרם לכך שבעירייה מיוצגות כיום רק הסיעות החרדיות ולכך שבשנים האחרונות חלק מהמוסדות הדתיים לאומיים הוותיקים בעיר נסגרו.

לאתר כיפה נודע עוד, כי במסגרת המגעים פנתה קבוצת "צעירי בני ברק", בראשותו של דובר תנועת "אם תרצו", אודי טנא, לכל הסיעות הציוניות בעיר והציעה לכולן לרוץ יחד תחת המטריה של הליכוד בראשות יעקב וידר, יו"ר הליכוד בבני ברק וממקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהיא המפלגה הציונית שקיבלה את מספר הקולות הגדול ביותר בעיר.

היום התברר כי בניגוד לכל שאר הקבוצות והקהילות, שחברו לגוש הציוני הגדול והמשמעותי, בבית היהודי בחרו לרוץ שוב לבד וזאת משיקולים שאינם ברורים, מה שמעמיד בסכנה גדולה את האינטרסים הדתיים לאומיים בעיר.

צ', מהפעילים המרכזיים בסניף הבית היהודי בבני ברק, מסר לכיפה כי: "ההתנהלות של עסקני הבית היהודי בבני ברק היא בושה וחרפה. יש אדם שפקד קבוצת בוחרי ש"ס, שבמוצהר אינם קשורים לבית היהודי, וכך השתלט על סניף הבית היהודי כאן ומאז סניף הבית היהודי הפך לקבלן הביצוע של ש"ס נגד האינטרסים של הקהילה הציונית ומצביעי הבית היהודי בעיר. חייבים להתעורר ולהתאחד עם הליכוד לפני שיפלו עלינו עוד חמש שנים של התעמרות שאולי יביאו לסופה של הקהילה הדתית לאומית בעיר".

ממטה הרשימה הלאומית המאוחדת בבני ברק, בראשות יעקב וידר, נמסר בתגובה: "אנו קוראים לכל מי שמאס בשלטון העסקנים להצטרף אלינו ובעזרת ה' נעשה ונצליח".

משלמה גורי, יו"ר רשימת הבית היהודי בבני ברק נמסר: "בעזרת השם ביום חמישי יהיו לי בשורות טובות"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן