רשימה ערבית פוליטית קיימה אירוע לא חוקי בת"א

רשימה ערבית-ישראלית פוליטית בשם "יאפא" שהעומד בראשה תומך טרור קיימה אירוע פוליטי לא חוקי בתאטרון יפו והפרה את הוראת היועמ"ש. בעבר פנתה שרת התרבות לשר האוצר ולמשטרת ישראל לפעול נגד התאטרון

חדשות כיפה גלעד כהן 30/08/18 11:01 יט באלול התשעח

רשימה ערבית פוליטית קיימה אירוע לא חוקי בת"א
צילום: מתוך דפ הפייסבוק של "יאפא שתי"

תאטרון יפו אירח אתמול (ד') את חברי הרשימה הפוליטית "יאפא" באירוע השקת הקמפיין שלהם. רשימת יאפא והעומד בראשה, עבד אבו שחאדה, פעיל בל"ד ותומך טרור מתמודדים על מקומם במועצת עיריית תל-אביב-יפו בבחירות המקומיות שיתקיימו בעוד כחודשיים. על פי הנחיה של היועמ"ש לממשלה אסור לערוך אירועים פוליטיים או מפלגתיים במבנים ציבוריים, הנחיה שרשימת יאפא כאמור, הפרה.

https://www.facebook.com/YafaList/videos/337635266976207/

אתמול (ד') לפני קיום האירוע, התקבלה פנייה מטעם יו"ר תנועת "בצלמו" שי גליק אל עיריית ת"א-יפו לבטל את אירוע השקת הקמפיין הפוליטי של רשימת יאפא. הפנייה נעשתה מכיוון שעל פי הנחיית היועמ"ש לממשלה, אין לערוך אירועים פוליטיים או מפלגתיים במבנים ציבוריים. עריכת אירוע רב משתתפים מחייבת אישור מראש של היועמ"ש של הרשות המקומית. לאחר הפנייה של גליק הנחה היועמ"ש של עיריית ת"א-יפו לבטל את האירוע לאלתר. אולם, תיאטרון יפו הפר את ההנחיה והאירוע התקיים לבסוף כמתוכנן בתאטרון יפו. 

מעבר לחוק האוסר על קיום אירועים פוליטיים במבנים ציבוריים, תאטרון יפו עבר על עוד מספר חוקים. על פי חוק יסודות התקציב, יש מנגנון של הפחתת תמיכה או תקצוב אם הוא שולל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, אם הוא מסית לגזענות, אם הוא מציין את יום העצמאות כיום אבל, ואם הוא משחית או מבזה את דגל ישראל. חלק מהדברים הללו קרו בתאטרון יפו ולכן, על פי חוק משרד האוצר צריך הפחית את התמיכה במוסד.

לפני כשנה התקיים בתאטרון אירוע תמיכה במשוררת דארין טאטור המואשמת בהסתה לאלימות ותמיכה בארגון טרור. המשוררת נעצרה באוקטובר 2015 והוגש נגדה כתב אישום בגין הסתה לאלימות ותמיכה בטרור, בעקבות פרסום השיר "התקומם עמי, התקומם נגדם" וגם בעקבות קריאות בדף הפייסבוק שלה עם הכיתוב "אני השהיד הבא" בעקבות אירוע התמיכה בטאטור, שרת התרבות והספורט מירי רגב פנתה למפכ"ל המשטרה כדי לפתוח בחקירה נגד התאטרון. 

יש לציין שגם העומד בראש הרשימה התל אביבית יאפא, עבד אבו שחאדה הביע בעבר תמיכה בשלושת המחבלים מאום אל פחם שביצעו את הפיגוע בהר הבית. "מנהיגיו של עם חופשי הם אלו שמוכנים להתנגד ולעמוד בקו ראשון כנגד הדיכוי ולא מתווכים שמנסים להרגיע את הרוחות" כך כתב אבו שחאדה אחרי אותו פיגוע רצחני בהר הבית לפני כשנה. בעקבות דברי ההסתה האלו נעצר אבו שחאדה, מנהיג רשימת יאפא.

מעיריית תל אביב טרם נמסרה תגובה.