רשימה חדשה בירושלים: "מאוחדים" בראשות אריה קינג

רשימת "מאוחדים" למועצת העיר ירושלים יוצאת לדרך. הרב מאזוז: "תלכו חזק עם האחדות, אל תקשיבו למחלוקת והפילוג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/18 22:31 כב בתמוז התשעח

רשימה חדשה בירושלים: "מאוחדים" בראשות אריה קינג
רשימת מאוחדים עם הרב ליאור, צילום: יחצ

רשימת "מאוחדים" למועצת העיר ירושלים יוצאת לדרך. הרשימה החדשה בראשות חבר מועצת העיר אריה קינג, מורכבת משילוב של חברי מועצה ופעילים מרכזיים מהציבור הדתי לאומי והחרדי שיאחדו כוחות זו הפעם הראשונה. הערב קיבלו חברי המפלגה את ברכת הדרך בביתו של המנהיג הרוחני הספרדי הרב מאיר מאזוז, שתומך זו פעם ראשונה ברשימה המונהגת על-ידי נציג דתי-לאומי. בדבריו ציין הרב מאזוז כי "אריה קינג נלחם על השבת כמו אריה, תלכו חזק עם האחדות ואל תפחדו מאנשים ולא מהפוליטיקה, תימשכו רק לאמת. תשמרו על קדושת ירושלים, אל תתנו לפגוע בה, דברים כמו מצעד הגאווה הורסים את המשפחה, הורסים הכל. תלכו תמיד עם האחדות ואל תקשיבו למחלוקת והפילוג. מפלגה זו מלשון דור הפלגה, אבל שאדם הולך עם יושר ואמונה כולם משבחים אותו".

עוד לפני פגישתם בבית הרב מאזוז, ביקרו אתמול ארבעת חברי הרשימה אצל הרב דב ליאור שנתן את ברכתו לדרכם הפוליטית המשותפת: "אני מאחל לכם שתמשיכו לפעול לאחדות בקרב המחנה שדוגל בשלמות ירושלים, שתומך בהתיישבות בכל אזורי ירושלים ובדגש על מזרח ירושלים ובמחנה שיעמוד כחומה בצורה ומאוחדת להגנה על קדושת השבת וקדושת ירושלים".

מאוחדים בבית הרב מאזוז

מאוחדים בבית הרב מאזוזצילום: יחצ

בראש הסיעה יעמוד כאמור אריה קינג, אשר קיבל כבר בבחירות הקודמות את ברכת הדרך של גדולי התורה החרד"לים, וכן את תמיכתה של הרבנית צביה אליהו. קינג בלט בשנים האחרונות במאבקים הציבוריים לשמירת השבת במרחב הציבורי בירושלים, וכן בפעילותו בנושאי בנייה יהודית בכל שכונות העיר. לצדו ברשימה החדשה יעמוד המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ', איש "האיחוד הלאומי", אשר נבחר למועצה בבחירות האחרונות מטעם הבית היהודי. חבר נוסף ברשימה הוא יהונתן יוסף, נכדו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל ובנו של הדיין וחבר הכנסת לשעבר (סיעת ש"ס) הרב יעקב יוסף זצ"ל. יהונתן יוסף יהיה נציג מפלגת "יחד" של אלי ישי. נציג נוסף ברשימה הוא נציג החרדים היצרנים אריה אורנג', נציג תנועת עוצמה יהודית ברשימה- תושב שכונת התפר-פסגת זאב, פרסומאי ויו"ר ועד הורי ת"ת אחינועם שבעיר העתיקה.

יו"ר הסיעה אריה קינג בירך במהלך הערב ברכת "שהחיינו", והוסיף: "בקדנציה החולפת קברניטי העיר עסקו רבות בפוליטיקה קטנה וליבו את אש המחלוקת בין המגזרים מתוך שיקולים פוליטיים ואינטרסנטים. במקום חומות של פילוג ושנאה אנחנו ניצור אחדות חוצת מגזרים ונדאג להחזיר את התושב הירושלמי למרכז, על מנת שתושבי ירושלים לא ירגישו עוד כאורחים בביתם. אפשר לעשות זאת רק באמצעות שמירה על ירושלים מאוחדת, עם רוב יהודי ברור, והיפוך המגמה הדמוגרפית של העשור האחרון בה עולה בעקביות אחוז התושבים הערבים". עוד מדגיש קינג כי "מעתה נדאג לשנות את סדרי העדיפויות ולפעול בשום שכל על מנת שכל מגזר ומגזר יקבל את צרכיו לפי סדרי העדיפויות והתחומים החשובים לו. בשנים הקרובות, לצדו של ראש עיר חדש, ניצור תיעדופים אחרים, נשמור על האינטרסים והצרכים של כל מגזר, ונפנה את המשאבים לצרכים האמיתיים והחיוניים של התושבים עצמם. נדאג להשקיע באיכות הסביבה וניקיון העיר, נפשיר את הקפאת הבנייה היהודית, ונשדרג את רמת שירותי הרווחה והחינוך של כלל המגזרים, ורק אחר כך גם בפנאי ומותרות".

דב קלמנוביץ' ציין כי "בקדנציה האחרונה זכיתי לשמש כגשר בין הציבורים השונים בירושלים, לקחתי חלק במאות אירועים דתיים וחרדים, וראיתי מקרוב מהי כוחה של אחדות כאשר גורמים דתיים וחרדיים פועלים זה לצד זה. לעומת זאת, חוויתי גם את ההשלכות ההרסניות בשכונות ובבתי הספר שפועלים בצורה לעומתית וללא שיתוף פעולה. הציבור הדתי-לאומי מתחיל להבין שהגנה על צרכיו מחייבת אחדות כוחות ושיתוף פעולה עם חלקים משמעותיים בציבור החרדי, בייחוד זה הספרדי--ששותפים בפועל לבניית מרקם החיים בעיר.  שיתוף הפעולה בין המגזרים השונים יגרום לכך שכל הצדדים ייצאו נשכרים כשיפעלו מתוך כוח אלקטורלי גדול, ולא יתנו יד להנחתות פוליטיות הזויות הנופלות על ראשם של התושבים".

יהונתן יוסף ציין כי הציבור בירושלים חש בשנים האחרונות כי חל כרסום מתמיד במעמדה של ירושלים ובקדושתה. יוסף: "בשנים האחרונות שיקולים זרים הובילו חברי מועצה לתמוך בחילולי שבת ובתוכניות בנייה שסיכנו את עתידה היהודי של ירושלים. הבנייה הוקפאה, בתי כנסת נהרסו ורבים מתושבי העיר עזבו. תקציבי העירייה הופנו לפסטיבלים, לרפורמים ולכרסום בקדושת ירושלים. בנוסף, בשנים האחרונות, במקביל לעבודתי בחיזוק הנוכחות היהודית בירושלים, זכיתי לסייע בשיקומם של מאות בני נוער דתיים וחרדים שאיבדו את דרכם. חברי הרשימה יהוו כתובת ברורה עבור אותם הורים תושבי ירושלים על מנת שבאמצעות טיפול והכוונה ראויים יחזרו ילדיהם לדרך הישר".