מעיין עין הנצי"ב נסגר? רשות הטבע והגנים במסר מרגיע

המעיין האהוב עין הנצי"ב עומד בימים האחרונים יבש, והתמונות משם העלו חששות בקרב מטיילים: האם הוא יובש ומתי ישוב לקדמותו, אם בכלל. ברשות הטבע והגנים מרגיעים: מדובר בשיפוצים. מתי הוא יפתח מחדש?

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 28/02/22 17:11 כז באדר א'

מעיין עין הנצי"ב נסגר? רשות הטבע והגנים במסר מרגיע
עין הנצי"ב. מתי נשוב?, צילום: איתן שפירא

ליד קיבוץ עין הנצי"ב שבעמק בית שאן שוכן אחד המעיינות היפים והמטויילים ביותר. מי הטורקיז, הטרזן האגדי והמיקום המוצלח הביאו את המקום לגדולתו. שמו המקורי הוא בכלל עין יהודה, אבל בפי העם הוא נקרא עין הנצי"ב.

בימים האחרונים תמונות עצובות מגיעות משם. בתמונות המעיין נראה יבש, בלי זכר לתמונות היפות והמים הצלולים שהיו במעיין אך לא מזמן. גם יאיר אגמון פירסם היום (ב') בחשבון הפייסבוק שלו פוסט וכתב: "פעם היינו יורדים בטרמפים מהישיבה במעלה גלבוע, למעיין הזה. אבינו שבשמיים, תגיד לי אתה השתגעת, אתה, שכולך מלא רחמים! מה אתה מתעסק לנו עם הזכרונות והגעגועים!!! ריבונו של עולם מה עשית למעיין הזה".

עין הנצי"ב בזמנים יפים יותר

עין הנצי"ב בזמנים יפים יותר צילום: Hadas Parush/Flash90

אלא שברשות הטבע והגנים ממהרים להרגיע את הרוחות ואומרים כי הוא נמצא בשיפוצים למען הפיכתו לגן לאומי. "תהליך ההכרזה החל בפנייה של קיבוץ עין הנצי"ב ומועצת עמק המעיינות אל רשות הטבע והגנים במטרה להפוך את המעיין וסביבתו לגן לאומי למען שמירתו, פיתוחו וטיפוחו באופן מיטבי".

רשות הטבע והגנים: עוד כמה חודשים המעיין יפתח שוב

ברשות הטבע אומרים כי לאחר ההסדרה הכניסה למקום תהיה בתשלום סמלי, ולא תתאפשר בשבת בעקבות הצביון הדתי של הקיבוץ. המקום מתוכנן להיפתח מחדש בסביבות חודש ספטמבר הקרוב.

"במקום יוסדרו תשתיות אתר לרווחת המבקרים ואזורי שהייה מחוץ  למים עם פינות ישיבה מוצלות. בנוסף יוסדרו מקומות חניה, יוכשרו שבילי הליכה נוחים ושטחי ריצוף מפולסים לנוחות המבקרים והרוחצים ותוקם גדר היקפית סביב שטח הגן הלאומי ואזורי החניה להגברת תחושת הביטחון", אומרים עוד ברשות.