רק 36 ימי מאסר ל-3 פלסטינים שניסו לשדוד אתר עתיקות

שלושה פלסטינים נתפסו בחודש שעבר באתר העתיקות סבסטיה - "שומרון המקראית" כשהם מצוידים בגלאי מתכות וציוד חפירה. הם הואשמו ב"פגיעה בעתיקות וחפירה ללא היתר". ביהמ"ש הצבאי בשומרון גזר עליהם 36 ימי מאסר

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/18 16:38 כו באב התשעח

רק 36 ימי מאסר ל-3 פלסטינים שניסו לשדוד אתר עתיקות
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

בית המשפט הצבאי בשומרון גזר היום (ג') 36 ימי מאסר בפועל על שלושה פלסטינים שנתפסו כשהם מנסים לשדוד את אתר העתיקות הארכיאולוגי סבסטיה. האירוע התרחש ב-18 ביולי ב-01:00, אז נתפסו השלושה על-ידי פקח מיחידת הארכיאולוגיה של המינהל האזרחי, בשיתוף פלוגת שבי שומרון. שלושת הפלסטינים אותרו כשהם מצוידים בגלאי מתכות וציוד חפירה, עת הרסו את אתר העתיקות, המכונה גם "שומרון המקראית".

החשודים נעצרו, נחקרו ומעצרם הוארך עד תום ההליכים. כשבוע לאחר מכן, ב-29 ביולי, הוגש נגד השלושה כתב אישום בגין "פגיעה בעתיקות וחפירה ללא היתר באתר עתיקות". נוסף על עונשי המאסר בפועל שהושתו על השלושה, נגזרו עליהם גם תשעה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים  וכן קנסות בסך של 4,000 שקלים לכל אחד.

סבסטיה

סבסטיהצילום: פלאש 90

יצוין כי באתר העתיקות הארכיאולוגי סבסטיה מוצגים שרידים של עיר מימי בית ראשון, התקופה ההלניסטית וכן יישובים מהתקופות הרומית והביזנטית. כמו כן, במרוצת השנים וגם כיום אספו היסטוריונים וארכיאולוגים מידע על ההיסטוריה של קבוצות שונות שחיו באזור. אתר העתיקות סבסטיה ממוקם בהרי השומרון.

בנימין הר אבן, סגן קצין-מטה ביחידת הארכיאולוגיה, אמר כי "מערך האכיפה ימשיך להפעיל את כל הכלים העומדים לרשותו כדי לעצור ולהעמיד לדין את העבריינים שפוגעים בפיסות היסטוריה חשובות כמו סבסטיה".