רק ביו"ש: נמלטה מחשש לפיגוע וחטפה דוח על מהירות מופרזת

אפרת נסעה בציר 60 וכשהבחינה ברכב שעורר את חשדה האיצה ונמלטה מהמקום. מאוחר יותר התברר שמדובר בשוטרים. "כבר זרקו עליי אבנים בכביש הזה. חששתי שמדובר במחבלים". המשטרה: "היא נתפסה נוהגת במהירות עוד בטרם הגיעה למיקום הניידת"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 16/01/19 16:36 י בשבט התשעט

רק ביו"ש: נמלטה מחשש לפיגוע וחטפה דוח על מהירות מופרזת
חיילים סמוך לכביש 60 בבנימין, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ברחתם פעם מרכב חשוד מחשש שיש בו מחבלים ולבסוף קיבלתם דוח על מהירות מופרזת לאחר שגיליתם כי מדובר בשוטרים? זה מה שאירע השבוע לאפרת מאריאל.

ביום שני האחרון, בסביבות השעה 11 לפני הצהריים, נסעה אפרת בציר 60 לכיוון צפון. לאחר שעברה את הרמזור בצומת בית אל, היא הבחינה לפתע ברכב לבן שעמד בצד ועורר את חשדה.

"האירועים הביטחוניים האחרונים באזור וגם העובדה שכבר זרקו עליי אבנים בכביש הזה, גרמו לי לחשוש שמדובר בערבים שמתכננים לפגוע בי", היא סיפרה ל'כיפה'. לדבריה, ברגע שהחשש גבר היא האיצה את רכבה במטרה להימלט מהמקום.

במהלך הנסיעה, יצא אחד מיושבי הרכב וסימן לה לעצור. מעשה זה רק שכנע אותה להגביר את מהירות הנסיעה, "חששתי שמדובר במחבלים שמנסים לפגוע בי ואולי אפילו לחטוף אותי". כעבור מספר שניות היא הבחינה שהרכב דולק בעקבותיה ובהמשך, כשהעוקבים אחריה נסעו לצדה, הם ביקשו ממנה לעצור בצד הדרך ואמרו כי הם שוטרים.

ניידת משטרה

ניידת משטרהצילום: פלאש 90. אביר סולטן

להפתעתה, התברר כי מדובר ברכב משטרתי סמוי שעסק באכיפת חוקי התנועה. "הם שאלו אותי אם לא שמתי לב שיש להם אפוד זוהר ומדי משטרה וצבא, אך למען האמת בזמן שחלפתי על פניהם לא הבחנתי בכך", טענה והוסיפה כי "השוטרים אמרו לי שנסעתי במהירות מופרזת, 50 קמ"ש מעל המותר. הסברתי להם שזה נבע אך ורק מהפחד להיקלע לפיגוע אבנים, אך הם לא השתכנעו. השוטרים הסמויים קנסו את אפרת ב-1500 שקלים והוסיפו לכך 10 נקודות, "התחננתי שיבטלו את הדוח וגם הסברתי להם שאני נוהגת כבר עשרות שנים ללא עבירות תנועה, אבל זה לא עזר".

בקבוצות וואטסאפ שונות ביהודה ושומרון התעוררה מחאה על המקרה וחלק מהתושבים זעמו על פעולת המשטרה וטענו כי יש לבטל את הדוח שקיבלה אפרת וכי יש לדרוש מהמשטרה לאכוף את החוק, באזורים שבהם קיימת מציאות ביטחונית קשה, בצורה יותר רגישה.

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיפה' כי "בניגוד לנטען, הנהגת נתפסה נוהגת במהירות 135 קמ"ש בקטע כביש בו המהירות המותרת הינה 80 קמ"ש. עוד בטרם הגעת הרכב למיקום הניידת נמדדה הנהגת במכמונת מהירות במהירות מופרזת של 55 קמ"ש מעל המותר".

עוד נאמר בתגובה כי "בניידת שעצרה את הרכב נכחו שוטר וחייל, השוטר שסימן לנהגת לעצור היה עם מדי משטרה מלאים ומעיל זוהר משטרתי לצידו עמד החייל שהוא על מדים, כך שניתן היה להבחין בבירור כי מדובר בכוחות משטרה. משטרת ישראל תמשיך לאכוף את חוקי התעבורה ועבירות מהירות מסכנות חיים במטרה להיאבק בקטל בכבישים ולשמור על שלומם וביטחונם של משתמשי הדרך, בכל זמן ובכל מקום".