רק 1% מהציבור רוצה לראות את בנט ראש ממשלה

סקר חדש של חברת החדשות מעלה כי נתניהו צפוי לשבת על כיסא ראש הממשלה עוד זמן רב עם תמיכה גורפת של 38%, בנט לעומת זאת מקבל אחוז אחד בלבד. מפלגה חדשה בראשות בני גנץ מורידה לשפל חסר תקדים את מפלגת העבודה ויש עתיד

חדשות כיפה מירב כהן 07/10/18 21:23 כח בתשרי התשעט

רק 1% מהציבור רוצה לראות את בנט ראש ממשלה
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מסקר מנדטים חדש שביצעה חברת 'החדשות' נראה כי הליכוד מתחזק בשני מנדטים וסוגר חצי שנה עם קידומת 3. עוד עולה בסקר כי נתניהו מוביל בפער ניכר על שאר המועמדים עם 38%. נפתלי בנט קיבל אחוז אחד בלבד.  

הבחירות המוניציפליות צפויות להתקיים בסוף החודש אך נראה כי גם הבחירות הכלליות נראות באופק. תוצאות הסקר מראות כי נתניהו צפוי לשבת על כיסא ראש הממשלה גם בכנסת הבאה. הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, עוד לא הודיע רשמית על מועמדותו, אך בסקר הוא היחידי שטוען לכתר של ראש הממשלה עם 12%. לפיד מאבד גובה עם 9% ויושב ראש מפלגת העבודה אבי גבאי עם 4%. הרחק הרחק מאחור, אחוז בודד אחד רוצה לראות את בנט כראש ממשלה. 

הסקר בחן את המנדטים שצפויות לקבל המפלגות לכנסת ה-21. לו הבחירות היו מתקיימות היום היתה מפלגת הליכוד זוכה ב-32 מנדטים. יש עתיד עם 18 מנדטים. המחנה הציוני בראשות אבי גבאי עם 12 מנדטים מאבדת חצי מכוחה של המפלגה בכנסת הנוכחית. הרשימה הערבית המשותפת שומרת על כוחה עם 12 מנדטים, ואילו הבית היהודי מתאוששת מעט ומקבלת 10 מנדטים. מפלגת כולנו נותרת עם 7 מנדטים. יהדות התורה ומרצ-6 מנדטים. ליברמן ודרעי על סף אחוז החסימה עם 5 מנדטים בלבד. 

לכנסת הבאה צפויות להיכנס מפלגות חדשות בראשות אורלי לוי אבוקסיס ובני גנץ. הסקר מראה כי מפלגות אלו טורפות את הקלפים ומשנות את הנוף הפוליטי. מפלגתו של בני גנץ מקבלת 12 מנדטים. גנץ לוקח כשני מנדטים מהליכוד ומותיר אותם עם 29 מנדטים בלבד. בתרחיש כזה יש עתיד תספוג מכה אנושה ותרד ל-13 מנדטים. המחנה הציוני תרד למספר הנמוך ביותר שידעה מפלגת העבודה מהיום הקמתה ותקבל 10 מנדטים בלבד. הבית היהודי שומרת על כוחה עם 10 מנדטים. אורלי לוי אבוקסיס עם שיא של כל הזמנים תקבל 6 מנדטים. יהדות התורה-7 מנדטים. כולנו ומרצ עם 6 מנדטים. ישראל ביתנו וש"ס נשארות עם 5 מנדטים גם בסקר הזה