רצח הנערה בעין יעל: "מדינת ישראל היתה צריכה לרעוד"

תגובות קשות רבות התקבלו בעקבות מעשה הרצח המחריד של אורי אנסבכר הי"ד. יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ': "הפרטים הידועים מציירים תמונה מזעזעת ובלתי מתקבלת על הדעת". השר דרעי: "חש זעזוע וכאב גדול מול המעשה הנפשע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/19 14:06 ג באדר א'

רצח הנערה בעין יעל: "מדינת ישראל היתה צריכה לרעוד"
זירת הרצח. צילום: פלאש 90. יונתן זינדל, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הרצח האלים שהתבצע אמש (חמישי) בנערה אורי אנסבכר גורר ביקורות תקיפות במערכת הפוליטית. יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' מסר כי "‏הפרטים שכן ידועים על רצח אורי אנסבכר הי"ד מציירים תמונה מזעזעת ובלתי מתקבלת על הדעת. מדינת ישראל היתה צריכה לרעוד היום כולה, ואני מקווה שצו איסור הפרסום הגורף לא הוצא רק כדי למנוע את זה. דם יהודי בארץ ישראל לא יכול להיות הפקר! אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחה".

מרשות השירות הלאומי-אזרחי והמשרד הממונה על השירות בראשות השר אורי אריאל, נמסר: "אנו מרכינים ראש וכואבים את הרצח הטראגי והנפשע של בת השירות, אורי אנסבכר, שהתנדבה במסירות במסגרת שירותה. זו הייתה שנת ההתנדבות השנייה של אורי, במסגרתה ליוותה וחנכה באופן צמוד נערים ונערות עם מוגבלויות בחברה, ושימשה גורם דומיננטי ואהוב בקרב הנוער שעמו עבדה ובקרב הממונים עליה".

נשיא המדינה ראובן ריבלין מסר את תנחומיו והוסיף כי "הלב נשבר מול אובדן החיים בשיא לבלובם והכאב גדול מנשוא. עשייתה הנדיבה של אורי למען האחר וטוב ליבה ימשיכו להאיר גם לאחר שאורהּ הגדול כבה".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אמר: "אורי אנסבכר ז"ל, נשמה טהורה, בת תקוע, בת גוש עציון. ילדה תמימה ממשפחה יקרה. בת שירות לאומי שהקדישה את שנותיה הצעירים והיפים לטיפול בנוער במרכז יעילים, שם יצקה משמעות ותוכן לעולמה. תנחומינו למשפחה, לישוב תקוע ולגוש עציון כולו. אין מילים שיוכלו לנחמם אחרי רצח כה מחריד. אנו פונים אל המשטרה, כוחות הבטחון וכל מקבלי ההחלטות ודורשים למצות את הדין עם אותם רוצחים בני עוולה".

הנערה שנרצחה בעין יעל

"התנדבה במסירות". אורי אנסבכר הי"דצילום: באדיבות המשפחה

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, מסר: "‏הרצח אמש בירושלים מזעזע את הלב ואת הנפש. ליבי עם הוריה, משפחתה וחבריה של אורי הי"ד. סומך את ידי ומחזק את כוחות הביטחון שיביאו למעצרם של הרוצחים השפלים ולמיצוי הדין עימם. 'ארץ אל תכסי דמם'".

שר הפנים אריה דרעי הגיב גם הוא ואמר: "יחד עם כל עם ישראל אני חש זעזוע וכאב גדול מול המעשה הנפשע של רצח הנערה אורי אנסבכר ז״ל. אורי, כשמה כן היא, היתה מאירה לכולם במעשי חסד ואכפתיות. שולח תנחומים כנים למשפחת אנסבכר ולישוב תקוע כולו. יהי זכרה ברוך".

בשעה זו מובאת אורי אנסבכר למנוחות ביישוב תקוע.