רצח המוני בפלורידה: 2 נרצחו ועוד 9 נפצעו.

לאחר שהפסיד בטורניר משחקי וידאו פצח דייויד כץ במסע רצח המוני והתאבד דקות לאחר הירי. כץ רצח 2 אנשים ועוד תשעה נפצעו. המניע עדיין בחקירה

חדשות כיפה מירב כהן 27/08/18 09:17 טז באלול התשעח

רצח המוני בפלורידה: 2 נרצחו ועוד 9 נפצעו.
צילום: תקשורת שב"כ

שני בני אדם נרצחו אמש (ב') באירוע ירי שהתרחש בטורניר משחקי וידאו בעיר ג'קסונוויל במדינת פלורידה בארצות הברית. תשעה נפצעו. הרוצח, דייויד כץ התאבד דקות לאחר הירי. 

כץ, בן 24, מבולטימור, השתתף בטורניר משחקי הווידאו, הפסיד באחד השלבים - ופתח בירי לעבר המשתתפים. כתוצאה מהירי נהרגו שני בני אדם ועוד תשעה נפצעו- אחד מהם קשה. לאחר הרצח כץ התאבד. גופתו נמצאה יחד עם אלו של קורבנותיו. 

ראין אלאמן, שנכח בזירת האירוע, סיפר לרשת החדשות האמריקנית CNN, כי: "הייתי שם וצפיתי באחד המשחקים. זה היה כל כך מהיר. הייתה לו כוונת לייזר על הרובה, וראינו אותה. כולם החלו לברוח. אני נפלתי בשעה שניסיתי להימלט לשירותים. היו כל כך הרבה יריות, שמעתי לפחות עשרים. כולם רצו, אנשים נפלו כי ירו בהם, אני עדיין בהלם מוחלט".

הרצח מתרחש על רקע המדיניות החדשה של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן לפיה מאות אלפי יוצאי יחידות קרביות שהם בעלי הסמכה של רובאי 07 ומעלה יהיו זכאים מעתה לבקש רישיון נשק. המדיניות החדשה תפיץ כלי ירייה למאות חיילים משוחררים. עיקר החשש הוא מרצח ביתר קלות, וממסעות רצח המוניים, בדומה לאלה שבארה"ב.