רמי לוי נגד הפורנוגרפיה ברשת

בעקבות 'ההפגנה הדיגיטלית' הקוראת לספקיות הרשת לפקח את התכנים באינטרנט, רשת הסלולר רמי לוי הודיעה שתסנן תכני פורנוגרפיה כברירת מחדל

חדשות כיפה מירב כהן 27/09/18 12:29 יח בתשרי התשעט

רמי לוי נגד הפורנוגרפיה ברשת
תומך בליאון. רמי לוי, צילום: יחצ

"ההפגנה הדיגיטאלית" למען סינון תכנים פורנוגרפיים לילדים נושאת פירות ראשונים: רשת הסלולר רמי לוי הודיעה שתסנן תכני פורנוגרפיה כברירת מחדל

אחרי שמעל מאה אלף מיילים נשלחו בשבוע החולף לראשי חברות הסלולר, הקמפיין מתחיל לקצור הישגים. בעקבות מחאת הצרכנים, שנעשתה כחלק מקמפיין רשת של ״הפורום הדיגיטלי - שומרים על הילדים ברשת״. בעקבות הקולות מהשטח, חברת התקשורת של רמי לוי הודיעה הערב על קביעת תוכנית מותאמת לילדים כברירת מחדל. 

ההפגנה הדיגיטלית נולדה לאחר שהוצג הנתון המזעזע בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בחודש יולי 2018 לפיו. רוב ילדי ישראל נחשפים לפורנוגרפיה בגיל 8. התארגנות חדשה של אלפי הורים מרחבי הארץ מבקשת להדק את הפיקוח על זמינות התכנים - מול חברות הסלולר וספקיות האינטרנט. מייסד הפורום הדיגיטאלי יוסף שפייזר בתגובה: "אנו מברכים על היענותם של ראשי החברות להפגנה הדיגיטאלית ושמחים שהלחץ הציבורי מקבל אזניים קשובות. כל הכבוד לרמי לוי על היענות מיידית לדרישת ההורים. אנו נייצר תו תקן איכות לסינון יעיל וניתן להורים ביטחון בהתנהלות הילדים"

לאחר שנחשף הנתון העלה יוסף שפייזר מייסד ״הפורום הדיגיטלי - שומרים על הילדים ברשת״ פוסט ראשון הקורא להורים ואנשי חינוך להצטרף להפגנה הדיגיטלית הגדולה ביותר בישראל ולשלוח מסר ברור לראשי חברות הסלולר וספקיות האינטרנט: אנו, הורים ומחנכים מודאגים, דורשים מכם, ראשי חברות הסלולר וספקיות האינטרנט להפעיל סינון יעיל ומותאם לילדים ונוער כברירת מחדל באופן מידי. הפוסט שותף ואלפי הורים הצטרפו תוך 48 שעות להפגנה תוך שתיבות המייל של ראשי חברות הסלולר וספקיות האינטרנט עולות על גדותיהן.