ריקלין איים בתביעה. ב'שלום עכשיו' התנצלו

מציוץ של תנועת השמאל עלה כאילו העיתונאי עמד מאחורי פרסום תכתובת מזויפת של מפלגת העבודה. מאוחר יותר הוסר הציוץ ונכתב באחר: "מהניסוח שלנו ניתן היה להבין שמאחורי התכתובת והפצתה עומד איש הימין הקיצוני שמעון ריקלין. הדבר אינו נכון"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/08/18 09:00 כד באב התשעח

ריקלין איים בתביעה. ב'שלום עכשיו' התנצלו
שמעון ריקלין, צילום: Amir Levy/FLASh90

עיתונאי ערוץ 20, שמעון ריקלין, פנה אמש (מוצאי שבת) לתנועת 'שלום עכשיו' בדרישת פיצוי והתנצלות על שקישרו בינו לבין פרסום הודעות וואטסאפ ש"חשפו" כי מפלגת העבודה עומדת לכאורה מאחורי מחאת הדרוזים נגד חוק הלאום.

"התשקורת הימנית מפיצה תכתובת מפוברקת של מפלגת העבודה", נטען בציוץ של תנועת השמאל ובהמשך נכתב כי "אם ריקלין והצל היו מבינים משהו על השמאל הישראלי,הם היו יודעים שאת הקונספירציות שלנו אנחנו מנהלים בטלגרם".

הדברים התייחסו לפרסום צילום מסך מתוך קבוצת וואטסאפ, שלכאורה נלקח מתוך קבוצה של מפלגת העבודה, ובו נטען כי המפלגה עומדת מאחורי מחאת העדה הדרוזית נגד חוק הלאום. בתגובה לפרסום הגישה המפלגה תלונה במשטרה ואף פנתה ליועץ המשפטי לממשלה על מנת שיבחן את הפרסום אותו כינו "שקרי".

הציוץ של שלום עכשיו שהוסר

הציוץ של שלום עכשיו שהוסרצילום: צילום מסך מטוויטר

"כפי שברור לכם מרשי לא הפיץ כל הודעה מפוברקת, לא היה שותף להפצת  פרסום על תכתובת פנימית כביכול במפלגת העבודה ובמאמר מוסגר אציין כי מרשי לא כותב ברשת בשבת", כתב עו"ד איתמר בן גביר בשם ריקלין, "מעבר לכל אלה אדגיש כי כל פרסום של מרשי נבדק בקפידה על ידיו וודאי  שהטענה כי פרסם הודעה מפוברקת היא  טענה שקרית ומכפישה שמסבה נזק רב למרשי. לצערי הפרסום שלכם צבר תאוצה רבה ובצאת השבת התקבלו אצל מרשי תגובות רבות וקשות". לסיום הוא דרש מהתנועה פיצוי בסף 100 אלף שקלים ופרסום התנצלות והבהרה.

מספר שעות לאחר מכן הוסר הציוץ של שלום עכשיו ובמקומו נכתב כי "באחד מציוצינו התייחסנו לתכתובת ווטסאפ מזויפת שיוחסה לאנשי מפלגת העבודה והופצה על ידי גורמי ימין. מהניסוח שלנו ניתן היה להבין שמאחורי התכתובת והפצתה עומד איש הימין הקיצוני שמעון ריקלין. הדבר אינו נכון ועל כן, הציוץ נמחק ואנו מתנצלים על הטעות שייחסה לריקלין גם ציוץ בשבת".