ההצבעה על חוק הנאמנות בתרבות בסכנה: בגין ועזריה מתנגדים, ליברמן מאיים

מתנגדים מבית ומחוץ לקואליציה מאיימים על הצעת החוק של השרה רגב, שאמורה לעלות לקריאה שנייה ושלישית. עזריה: "בחוק יש כח רב בידי שרת התרבות". ליברמן מתנה את הצבעתו בתמיכה בחוק עונש מוות למחבלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/18 11:00 יז בכסלו התשעט

ההצבעה על חוק הנאמנות בתרבות בסכנה: בגין ועזריה מתנגדים, ליברמן מאיים
רחל עזריה, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

חוק הנאמנות בתרבות אמור לעלות מחר (שני) להצבעה בכנסת. החוק שיזמה השרה מירי רגב, עורר התנגדויות רבות בקרב האומנים לאורך התקופה.

היום מצטרפת להתנגדות ח"כ מהקואלציה, רחל עזריה, וקוראת להסיר את הצעת החוק מסדר היום: "חוק נאמנות בתרבות מכניס את הפוליטיקה עמוק לתוך התרבות ובמתכונתו הנוכחית עשוי לפגוע בה. לאחר הקריאה הראשונה, מאמצי לייצר שינוי מהותי בחוק לא צלחו, ובחוק עדיין יש כח רב מידי לשר/ת התרבות. לכן אני קוראת לקואליציה להסיר את הצעת החוק מסדר היום."

הציוץ של ח"כ עזריה

הציוץ של ח"כ עזריהצילום: צילום מסך

גם ח"כ בני בגין הודיע ליו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם, כי לא יתמוך בחוק. בראיון  בגלי צה"ל, אמר היום (ראשון) בגין כי לחוק המוצע אין שום יתרון על החוק הקיים, הדורש כי שני שרים יאשרו קניסת מוסדות תרבות בשל עבירה על החוק. לדברי בגין, חוק "נאמנות בתרבות" מרחיק לכת ומהווה פגיעה קשה בחופש הביטוי.  

גם "ישראל ביתנו" שעד עכשיו תמכה בחוק, לאחר פרישתם מהקואלציה, התמיכה האוטומטית כבר לא קיימת, מה שאומר שמתוך 61 חברי קואלציה, יש כבר 2 מתנגדים, דבר שמסכן את ההצבעה על החוק.