רופא בכיר בבית חולים: "לא אטפל בנתניהו. צריך להעיף אותו"

מנהל המחלקה הנוירולוגית בהלל יפה בשיחה עם עמיתו: "צריך להעיף אותו". בית החולים: "האמירה הוצאה מהקשרה, ד"ר ריבר רופא משכמו ומעלה". הרב שרלו: "איך אפשר לומר דבר כזה?". ליצמן: "אמירה שאין לה מקום במערכת הבריאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/19 09:08 ט בשבט התשעט

רופא בכיר בבית חולים: "לא אטפל בנתניהו. צריך להעיף אותו"
בית חולים. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

מנהל המחלקה הנויורולוגית בביה"ח הלל יפה התבטא בצורה בעייתית וחמורה מאוד נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: ד"ר ירון ריבר אמר לרופאים ולאחיות במחלקה, כי אם יפונה לבית חולים הוא יסרב לטפל בו. כך פורסם ב'ישראל היום'.

בית החולים ממוקם בעיר חדרה, וביתו של נתניהו נמצא בקיסריה. במקרה חירום רפואי, אם נתניהו ישהה בביתו בקיסריה, הלל יפה הוא בית החולים הקרוב ביותר.

לפי עדויות שפורסמו ב'ישראל היום', ד"ר ריבר אמר את הדברים לפני כמה ימים במחלקה הנוירויולגית, שאותה הוא מנהל. דיבר אמר לרופאים  ולאחיות במחלקה: "צריך להעיף אותו, צריך להוריד אותו". כשנשאל על מי הוא מדבר, השיב שהוא מדבר על ראש הממשלה נתניהו .

עוד הוסיף להתבטאות החמורה: "הוא גר בקיסריה, ואם יגיע לכאן אני לא אטפל בו". 

נתניהו מבקר את נחמיה

נתניהו מבקר בבית חוליםצילום: לע"מ

מביה"ח הלל יפה נמסר בתגובה: "ד"ר ריבר הוא רופא משכמו ומעלה ואינו איש פוליטי. דעותיו האישיות לכאן ולכאן - אין בהן עניין או דבר למול העובדה שהוא מסור למטופליו ולעולם ייתן טיפול רפואי לכל אדם באשר הוא. כל אמירה אחרת מגוחכת והוצאה מהקשרה".

סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן: "אני מגנה בתוקף את התבטאות הרופא ב’הלל יפה’ על כך ׳שלא יטפל בנתניהו’, כפי שפורסם הבוקר ב’ישראל היום’. מדובר באמירה מקוממת שאין לעבור עליה לסדר היום. רופא במדינת ישראל אינו יכול לקחת את החוק לידיים ולהודיע על טיפול סלקטיבי. לא נגד ראש ממשלה ולא נגד אף אדם. המחויבות הראשונה שלנו במערכת היא לתת את הטיפול הטוב ביותר לכל אדם. 
הוריתי לגורמי המקצוע במשרד לבחון את הצעדים המשמעתיים הנדרשים במקרה זה. זו אמירה שאין לה מקום במערכת הבריאות. הדעות האישיות שלו לא חשובות ועליו לטפל בכל אדם ללא הבדל".

בליכוד הגיבו לדברים: "השנאה המטורללת לנתניהו שוב שוברת שיאים. הוא לא יטפל בראש הממשלה נתניהו, אבל במחבל הוא בטח יטפל. בושה!"

הרב יובל שרלו ראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר, וראש ישיבת 'אורות שאול' אמר בנושא: "קשה לקבל כעובדה את הציטוט המופיע על רופא המעיד על עצמו שיסרב לטפל בראש הממשלה, שכן אפשר שהוא לא נאמר, או שהקשרו היה אחר לגמרי. אולם אם אכן דברים אלו נאמרים, הם חמורים מאוד - שלוש פעמים:
ראשית, לרופא אסור לסרב לטפל. זהו פגם אתי חמור. הדבר מנוגד לשבועת הרופא, ולאנושיות הפשוטה. יש מאבק של שנים, לדוגמה, שאם באירוע מסוים נפצעו מחבל וקורבנו הטיפול בנפגע חייב להיות לפני הטיפול במחבל, אולם לאחר מכן צריך לטפל גם בו. קל וחומר ביחס לראש ממשלת ישראל. שנית, גבולות השנאה לראש הממשלה חוצים גבולות. איני ממצביעיו, ולהפך, אבל העובדה שדברים אלה נאמרים כלפי ראש ממשלה הם חציית קווים חמורה מאוד, ביחס להוגנות של קבלת מעמד השלטון, הבחירות, השיטה הדמוקרטית וההתנהלות. ושלישית - במישור האנושי הפשוט. איך אפשר לומר דברים כאלה ?
כאמור, אני יותר ממקווה שהדברים לא נאמרו, אך אם כן: לאן נפלנו?"