רומניה והונדורס הודיעו: נעביר את השגרירות לירושלים

ראש ממשלת רומניה וראש ממשלת הונדורס הודיעו בוועידת איפא"ק כי החליטו להעביר את שגרירויות מדינתם לעיר הבירה הישראלית. חוטובלי: "ממשלת ישראל הביאה הישגים היסטוריים, לשמאל נשארו רק הספינים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/19 15:50 יז באדר ב'

רומניה והונדורס הודיעו: נעביר את השגרירות לירושלים
חוטבלי וראשת ממשלת רומניה, צילום: Cristian Nistor

רומניה והונדורס יפתחו שגרירויות בירושלים - כך הודיעו היום (א') נציגים רשמיים של שתי המדינות בוועידת איפא"ק שמתקיימת כעת בוושינגטון, בירת ארה"ב.

הונדורס הייתה הראשונה להודיע על המהלך במהלך הוועידה השנתית של השדולה הפרו-יהודית בארה"ב, עם ההכרזה של ראש הממשלה חואן אורלנדו ארננדס כי ארצו תפתח שגרירות בירושלים "באופן מיידי".

ראש ממשלת רומניה, ויוריקה דנצ'ילה, הודיעה בנאומה בוועידת איפא"ק כי ממשלתה החליטה להעביר את השגרירות של המדינה לעיר הבירה הישראלית-ירושלים.  

דנצ'ילה סיימה את דבריה בעברית ב"חברים בשנה הבאה בירושלים". ואולם, אין זאת הפעם הראשונה שדניצ'לה מצהירה על כוונתה להעביר את השגרירות הרומנית לירושלים. מי שטירפד את ההחלטה עד כה היה נשיא רומניה, שהסמכות על החלטה כזאת היא שלו. 

לעל אף החגיגות והברכות החמות, לרומניה אין שגריר בישראל כבר שנתיים. השגרירה האחרונה ד"ר אנדראה פסטרנק מונתה לשרה בממשלה רומניה ומאז הרומנים לא מינו שגריר חדש.