"רודפי יהדות": אירוע במעמד הרב הראשי הוזז בשל היותו נפרד

לטענת מארגני אירוע שמחת בית השואבה בתל אביב, דרשו ארגוני נשים והמשנה ליועמ"ש לבטל את ההפרדה המגדרית המתוכננת. יו"ר ש"ס בעיר אלנתן: "גורמים פולטיים ציניים לא בוחלים בשום אמצעי בכדי לבנות עצמם על גב המסורת היהודית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/09/18 10:14 יז בתשרי התשעט

"רודפי יהדות": אירוע במעמד הרב הראשי הוזז בשל היותו נפרד
הרב יוסף מעביר שיעור, צילום: דוברות הרבנות הראשית

אירוע בית השואבה המרכזי בתל אביב, שהיה אמור להיערך ביום חמישי בגן התקווה בעיר במעמד הרב הראשי הרב יצחק יוסף, הועבר אמש (ג') למקום אחר, ולטענת מארגניו הדבר נעשה לאור דרישת ארגוני נשים לבטל את ההפרדה המגדרית המתוכננת.

'שדולת הנשים פנתה בעניין ליועץ המשפטי של עיריית תל אביב וטענה כי ההפרדה בין נשים וגברים באירוע הינה פסולה, מאחר והמקום שבה היא היתה אמורה להתקיים היה 'גן התקווה' המשמש כגן ציבורי השייך לעירייה.

לדברי יוזם האירוע, יו"ר ש"ס בעיר נתן אלנתן, לפניית הארגונים לעיריית תל אביב הצטרפה גם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, ויחד הן דרשו לקיים את האירוע ללא ההפרדה.

מונעת הדרה גם במגזר הבדואי? דינה זילבר

ניסתה לבטל את ההפרדה בשמחת בית השואבה? דינה זילברצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתשובתה לשדולת הנשים השיבה העירייה כי האירוע מיועד לציבור החרדי והוא "בעל אופי דתי מובהק", לכן היא לא יכולה להכתיב לבאי האירוע כיצד להתיישב. עם זאת, הבהיר היועץ המשפטי של העירייה כי הם יעמדו על כך שלא תהיה מחיצה בין שני המינים.

מארגני האירוע, ובראשם אלתן, דחו את עמדת העירייה וסירבו לבטל את המחיצות בטענה שהדבר נוגד את ההלכה. לאחר דין ודברים הגיעו הצדדים לפשרה והאירוע הועבר לאולם אירועים פרטי בשם "אולמי ויולה''.

"גורמים פולטיים ציניים לא בוחלים בשום אמצעי בכדי לבנות עצמם על גב המסורת היהודית", אמר אלנתן, המתמודד על ראשות העיר, והוסיף, "צר לי שהגענו למצב הזה ואני שמח שלבסוף נמצא הפתרון למגינת ליבם של רודפי היהדות. אני קורא לכל תושבי העיר לבוא ולחזק את המסורת בעיר למען ישמעו ויראו".

מכתב התשובה של עיריית תל אביב

מכתב התשובה של עיריית תל אביבצילום: צילום מסך