"רה"מ רוצה להוביל לבחירות כאילו זה צעצוע"

שר החינוך התייחס לפגישה עם ראשי הסיעות החרדיות, על רקע המשבר הקואליציוני ואמר כי התנהלותם של נתניהו וליברמן "מאוד תמוהה". לדבריו, "גוררים מדינה שלמה לבחירות ממאוויים אישיים, נצטרך לעשות חושבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/18 09:03 כד באדר התשעח

"רה"מ רוצה להוביל לבחירות כאילו זה צעצוע"
בנט , צילום: תומר נויברג/פלאש 90

"הכי טוב שהבחירות יהיו במועדן", כך אמר הבוקר (א') שר החינוך נפתלי בנט בהתייחסות לפגישתו של  ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי הסיעות החרדיות, על רקע המשבר הקואליציוני סביב חוק הגיוס.

בריאיון לגל"צ אמר בנט כי הוא לא מתחייב להמשיך לגבות את ראש הממשלה, גם במקרה שבו הקואליציה תתפרק. לדבריו, "נתניהו עכשיו רוצה להוביל לבחירות אישיות כאילו זה צעצוע, ונצטרך לעשות חושבים. 

"גוררים מדינה שלמה לבחירות ממאוויים אישיים. זה לא בסדר. הכי טוב שהבחירות יהיו במועדן. אחר כך מבקשים ממני ערבות, אם יהיה או לא יהיה כתב אישום. יש גבול".

בנט תקף את התנהלות ראש הממשלה ושר הביטחון במשבר הקואליציוני, ואמר: "אני לא יודע אם ליברמן מתואם עם ראש הממשלה. כל ההתנהלות פה מאוד תמוהה ומשדרת שיש רצון לבחירות. אם ראש הממשלה רוצה בחירות יהיו בחירות". 

בשיחה עם ynet הבהיר בנט כי "אם נתניהו יכפה על אזרחי ישראל בחירות מטעמים אישיים לא ענייניים - הציבור יבוא איתו חשבון וגם אנחנו נשקול התמודדות ראש בראש על ראשות הממשלה".

לדבריו, "אם ראש הממשלה חושב שהוא יגיד לכל המדינה 'אחריי לבחירות', הוא יגלה שהוא לבד על הגבעה ומאבד את המדינה. שמונה מיליון אזרחי ישראל הם צעצוע? לוקחים אותם לבחירות שנה וחצי לפני הזמן?.

"לאף אחד אין כרגע רצון בבחירות, זה רע למדינה ולתושבים. בחירות עולות מיליונים לקופת המדינה, והן צריכות להתקיים במועדן. אנחנו לא מדינת עולם שלישי. הציבור צריך לדעת - המשבר הזה אינו משבר, הוא מזויף ומיותר. גם כשכבר הגענו לפשרה והצגנו מתווה, אתמול נוספו תנאים נוספים. אמרתי בשבוע שעבר ואני אומר שוב - מדובר במשבר מזויף, ראש הממשלה יכול היה לפתור אותו תוך כמה דקות. לא ברור מה בדיוק הוא רוצה ולאן הוא מוביל".

בנט הוסיף: "אני מגבה את ראש הממשלה כי אני חושב שהוא מנהל את ענייני המדינה בצורה לא רעה למיטב שיפוטו. אם ביבי יהיה ראש ממשלה אחרי שניהל את הדברים בצורה טובה ואחראית, נגבה אותו. בפעם הבאה, אני אהיה שר ביטחון בממשלתו ולא אתמודד מולו. למרות שאמרתי שלא אתמודד מולו, אם יתברר שהוא גורר את המדינה לבחירות מיותרות, אני אשקול מחדש את הכול".

בפגישה אמש בין נתניהו לראשי הסיעות החרדיות סיכמו הצדדים על שורת תנאים לסיום המשבר, כשאחד מהם הוא כי תושג טיוטת חוק שתהיה מוסכמת ותגובש על ידי הסיעות החרדיות והיועמ"ש אביחי מנדלבליט.

התנאי השני היה קבלת הסכמתו של שר האוצר משה כחליון וחברי סיעתו להעביר את הנוסח בכנסת ללא תקלות. התנאי השלישי רמז על כוונותיו של השר הביטחון אביגדור ליברמן לפרוש מהממשלה, מאחר ונתניהו דורש ממנו התחייבות פומבית, כמו יתר הסיעות, לאפשר את העברת החוק תוך שמירה על הקואליציה בשלמותה.

בלשכתו של שר הביטחון הבהירו, כך לפי פרסומו של מיכאל שמש בכאן רשת ב', כי ברגע שהחוק יאושר ישראל ביתנו תפרוש מהממשלה.