רגע לפני פיזור הכנסת: חוק הזנות עבר לקריאה במליאה

ברגע האחרון: ועדת החוקה העבירה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק האוסרת על צריכת זנות או הימצאות במקום שעיקר השימוש בו הוא צריכת זנות. ח"כ מועלם: "במיגור הזנות ובשיקום הנשים במעגל הזנות אנו מביאים לתיקון עולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/18 15:33 יז בטבת התשעט

רגע לפני פיזור הכנסת: חוק הזנות עבר לקריאה במליאה
הצבעת הוועדה, צילום: דוברות הכנסת

רגע לפני שהכנסת מתפזרת, ועדת החוקה העבירה פה אחד, את הצעת החוק הממשלתית לאיסור צריכת זנות לקריאות שנייה ושלישית במליאת הכנסת. 

במהלך הדיון אישרה הוועדה להטיל קנס על כל המצויים במקום מבלי שיהיה צורך להביא בחשבון את הנסיבות המיוחדות של הימצאותם שם, במטרה להקל על אכיפת האיסור. החוק יחול רק במקום שעיקר השימוש בו הוא לצריכת זנות ובהתאם להנחיות לשוטרים שיובאו לעיון הוועדה. בנוסף, הוועדה החליטה להעלות את הקנס ל-2,000 ₪ כדי להגביר את ההרתעה ולחזק את המסר הערכי חברתי.

לפי הצעת החוק ייקבע איסור על צריכת זנות כהוראת שעה לתקופה של חמש שנים. אכיפת האיסור תיעשה באמצעות קנסות מינהליים. האיסור כולל הן צריכת זנות והן הימצאות במקום המשמש לזנות במטרה לצרוך זנות. העונש המרבי לעבירה יהיה קנס בסכום של כ-75,000 ₪. העמדה לדין פלילי תהיה אפשרית אף היא בנסיבות המצדיקות זאת, לפי הנחיות שתקבענה על-ידי גורמי התביעה.

יוזמי החוק

יוזמי החוקצילום: דוברות הכנסת

עוד הוצע כי השרים יקבעו באישור ועדת החוקה, אמצעים ענישה חלופיים, כגון סדנה טיפולית-חינוכית, שבהם יחויב מי שעבר את העבירה, במקום תשלום הקנס או חלקו. לבסוף הוצע לקבוע שהוראת השעה תיכנס לתוקף שנה וחצי לאחר פרסום החוק, על מנת לאפשר היערכות של גורמי אכיפת החוק והרחבה של המענים השיקומיים והטיפוליים לעוסקים בזנות.

יוזמת החוק, ח"כ שולי מועלם בירכה על אישור החוק: "שש שנים של עבודה משמעותית מגיעות בע"ה  לסיום. חוק איסור צריכת זנות עבר בקריאה השנייה והשלישית בוועדת החוקה ויעלה בשבוע הבא במליאה לפני שהכנסת תתפזר, מועלם הוסיפה, "החוק יאסור צריכת זנות ואליו תצטרף התכנית הממשלתית לשיקום נשים, גברים ובני נוער בזנות. במיגור הזנות ובשיקום הנשים במעגל הזנות אנו מביאים לתיקון עולם"