השרה רגב תוקפת את ליברמן: "להפיל ממשלה יחד עם טיבי? הגזמת"

הקואליציה הצרה חווה עוד מפלה כשחוק "נאמנות בתרבות" נדחה. יוזמת החוק, שרת התרבות והספורט, מירי רגב אומרת: "צריך לרעוד לליברמן האצבעות כשהוא הולך להצביע על חוק ביחד עם אחמד טיבי ותמר זנדברג שתומכים בטרור"

חדשות כיפה משה ויסטוך, גלעד כהן 26/11/18 13:14 יח בכסלו התשעט

השרה רגב תוקפת את ליברמן: "להפיל ממשלה יחד עם טיבי? הגזמת"
השרה רגב, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שרת התרבות והספורט, מירי רגב כינסה היום (ב') מסיבת עיתונאים בעקבות דחייתו של חוק "נאמנות בתרבות" שיזמה. כזכור, לאחר התפטרותו של ח"כ אביגדור ליברמן מהממשלה, הקואליציה עומדת על 61 חברי כנסת בלבד, עובדה שמקשה על הממשלה להעביר חוקים ובעצם להתקיים.

יותר מוקדם היום, השר משה כחלון אישר לחברי סיעתו 'כולנו' להצביע על פי צו מצפונם בעניין חוק "נאמנות בתרבות". האישור הזה של שר האוצר מעמיד את החוק של שרת התרבות והספורט בסכנה.

במסיבת עיתונאים נכחה גם אורטל תמם, אחייניתו של משה תמם ז"ל, חייל שעונה ונרצח על ידי חוליית מחבלים. רוצח משה תמם הפך כזכור לכותב ומציג את עצמו כאיש תרבות. ספריו של הרוצח הפכו להצגות בתאטראות שונים הממומנים על ידי מדינת ישראל. 

השרה רגב אמרה במסיבת העיתונאים: "בשלוש וחצי השנים האחרונות הצלחתי לחולל מהפכות. לתקן עוולות. שלוש שנים בהם העברנו תקציבים לפריפריה, ליהודה ושומרון ולמגזר הציבורי. גיוונו את התרבות הישראלית במשך שלושת השנים. הועברו אליי המון פניות ממשפחות שכולות. הם לא יכלו לשאת עוד תיאטרון האבסורד הזה, שבו ממשלת ישראל תומכת בהכחשה של מדינת ישראל. המשפחות לא יכלו לשאת את רמיסת כבודם."

רגב תקפה גם את שר האוצר משה כחלון וגם את שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן: "שר האוצר כחלון בחר לברוח מאחריות ולממן להמשיך ולתקצב הצגות סרטים ואירועים שמאדירים מחבלים עם דם על הידיים. ממה אתה מפחד? מדוע את מבוהל?" שאלה השרה רגב.

"עם כל הכבוד לליברמן, שדורש להעביר עונש מוות למחבלים, צריך לרעוד לו האצבעות שהוא הולך להצביע על חוק ביחד עם אחמד טיבי ותמר זנדברג שתומכים בטרור. איפה הנאמנות של ליברמן? ליברמן נאמן לאגו שלו. אין נאמנות לבוחרים שלו ולציבור הישראלי. ליברמן? להפיל ממשלה יחד עם טיבי? הגזמת."

רגע של חוסר שקט היה כאשר יואב קרקובסקי, עיתונאי התאגיד שאל את השרה רגב מדוע היא עושה שימוש ציני ופוליטי במשפחות השכולות? נציגי המשפחות השכולות שהיו במסיבת העיתונאים התנפלו על העיתונאי.

יותק מוקדם היום פורסם כי המשפחות השכולות קוראות לשר הביטחון לשעבר וכיום חבר אופוזיציה, ח"כ אביגדור ליברמן לתמוך בחוק. בעקבות הקריאה של המשפחות השכולות, שרת התרבות קראה לח"כ ליברמן "להסתכל להן בעינים" בזמן ההצבעה. בשעה 13:00 תקיים היום (ב') בכנסת מסיבת עיתונאים בעניין החוק.