דיווח: איילת שקד פרשה מוועדת מתווה הכותל

ראש הממשלה ניסה לאתר שר שיקבל את הסמכויות מידיה של השרה שפרשה, אך לא נרשמה היענות. השרה רגב: "שרת המשפטים בעד המתווה". נתניהו : "לוקח על עצמי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/18 12:31 יח בתמוז התשעח

דיווח: איילת שקד פרשה מוועדת מתווה הכותל
לא מוכנה להחליף את רגב? שקד ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מתווה הכותל המשיך היום (ראשון) לעורר עניין בקואליציה ולפי דיווחים שונים, למרות בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא היה מי שיקח על עצמו את התפקיד אותו עזבה שרת התרבות והספורט מירי רגב.

ב'החדשות' פורסם כי גם השרה שקד ביקשה לפרוש מחברותה בוועדה, מה שהוביל את נתניהו לנזוף בשרים. עמית סגל צוטט את ראש הממשלה כאומר בתגובה: "אני מבין ששר התפוצות שלה (בנט) הביא את היוזמה, אבל פתאום זה לא טוב. בכל מקרה אני לוקח על עצמי ואשא בכל תוצאה".

בתוך כך צייצה מורן אזולאי מ-ynet בטוויטר כי נתניהו פנה לשרי הליכוד בישיבתם השבועית וביקש מתנדב שיחליף את רגב, אך בחדר נרשמה דממה.

טוענת ששקד בעד מתווה הכותל

טוענת ששקד בעד מתווה הכותלצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

עוד לפני הישיבה, רגב, שבתיאום עם נתניהו הודיעה בשבוע שעבר כי היא מתנגדת למתווה ולכן גם תפסיק לשמש כיו"ר הוועדה למקומות קדושים, התייחסה לנושא והעריכה כי בסופו של הדבר העניין יקודם.

"לא התפטרתי מהתפקיד", היא אמר בראיון לרדיו 'קול ברמה' וציינה כי "ראש הממשלה ביקש ממני לתת את סמכויותיי מכיוון שלא הסכמתי לאשר את מתווה הכותל". לטענתה, משיחות שקיימה עם שרת המשפטים איילת שקד היא הבינה שחברת הבית היהודי "בעד המתווה. אם היא וראש הממשלה יצביעו בעד, המתווה יעבור בוועדת השלושה בניגוד לדעתו של שר הדתות אזולאי".